McAfee
Každý únik dat obsahujících osobní informace či jiné citlivé údaje, stojí firmu v průměru 268 tisíc dolarů, což je více než 5,5 milionu korun. Vyplývá to z průzkumu, který provedla společnost McAfee, tvůrce antivirového a bezpečnostního softwaru, mezi 1400 IT profesionály z firem, jež zaměstnávají alespoň 250 lidí. V loňském roce se s datovými úniky setkalo 60 procent účastníků průzkumu; do ochrany však firmy investují jen drobty - v průměru půl procenta celkových výdajů na IT.
Respondenti se pokusili odhadnout celkové škody, které jim loni takové incidenty způsobily: průměrná hodnota v každé firmě dosáhla 1,82 milionu dolarů (40 milionů korun). „K tomu je nutné připočítat další ztráty i v případě, kdy nejsou ztracená data nikdy použita, tedy náklady spojené s nutností informovat klienty či náklady vzniklé ztrátou důvěry zákazníků,“ vypočítává Alžběta Žbánková, marketingová manažerka McAfee pro Česko a Slovensko.
Průzkum se rovněž zaměřil na slabá místa, kudy citlivá data „odtékají“. Téměř dvě třetiny dotázaných jsou přesvědčeny, že za únik dat mohou vlastní zaměstnanci. Plných 23 procent účastníků průzkumu se domnívá, že se tak děje úmyslně. Přesto téměř polovina dotázaných společností nemonitoruje činnost zaměstnanců poté, co podají v práci výpověď a mohou dat zneužít.