Škoda Transportation
PRAHA (bor) - Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) může uzavřít největší tendr na vozidla ve své historii. Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Martin Pecina totiž zamítl rozklad společnosti Inekon Group, a potvrdil tím prvoinstanční rozhodnutí o zastavení správního řízení. Vítězem soutěže na vývoj třicetimetrové nízkopodlažní tramvaje s otočným podvozkem a na následnou dodávku až 250 kusů s předpokládanou cenou více než sedmnáct miliard korun se proto může stát dceřiná firma plzeňské Škody Holding, Škoda Transportation, která jediná podala kompletní nabídku. „Smlouvu podepíšeme během nejbližších dnů,“ řekl týdeníku EURO ředitel DPP Tomáš Jílek. Tuzemská firma Inekon Group v konsorciu s francouzským Alstomem a kanadská společnost Bombardier se původně také chtěly tendru zúčastnit. „Nabídku jsme nakonec nepodali. Informovali jsme dopravní podnik, že se v časové tísni nedala fundovaně připravit,“ konstatoval ředitel Inekonu Josef Hušek. Krátký termín pro podání nabídky byl jedním z důvodů, proč se firma obrátila na antimonopolní úřad. Tomáš Jílek kritiku Inekonu odmítl. „Všechny firmy měly stejné podmínky a doba na podání nabídky byla o něco delší, než ukládá zákon. Praha potřebuje nové tramvaje rychle, firma musí mít čas na vývoj vozidla. Vítěz tendru by měl první tramvaje předat v roce 2009,“ uvedl. Smlouva, kterou DPP s plzeňským podnikem podepíše, stanoví, že Praha musí odebrat minimálně dvě a maximálně 50 tramvají ročně. V hlavním městě zatím jezdí ve zkušebním provozu první nízkopodlažní tramvaj, která dorazila z plzeňské Škody Holding před koncem roku. Do konce roku by měla Praha převzít ještě deset vozů.