Venkovní reklama Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) začal přezkoumávat smlouvu města Prahy se společností JCDecaux na městský mobiliář z roku 1994. Podnět podala konkurenční společnost BigBoard, která se cítí být poškozena předpisem regulujícím reklamní plochy v Praze. Pražské stavební předpisy, které omezily nosiče nad šest metrů čtverečních, vstoupily v platnost na začátku října. „Podle platného zákona o hospodářské soutěže nesmějí úřady učinit nic, čím by zvýhodnily jednoho soutěžitele na trhu. A přesně to se stalo. Přijetím Pražských stavebních předpisů, které prakticky zakazují činnost ostatním firmám ve venkovní reklamě kromě JCDecaux, poskytlo město Praha nedovolenou podporu právě společnosti JCDecaux,“ ozřejmil podstatu podnětu BigBoard. Firma zároveň tvrdí, že je schopna nabídnout Praze třikrát výhodnější podmínky, než vyplývají ze smlouvy s firmou JCDecaux, která je kritizována už řadu let. BigBoard se podle jeho ředitele Richarda Fuxy chystá učinit oficiální nabídku nové pražské radě.
Kontrakt Prahy se společností JCDecaux se už řadu let snaží zrušit občanské sdružení Kverulant, které bojuje proti billboardům. Kverulant poslal i podání k Evropské komisi a nedávno se opět obrátil na antimonopolní úřad. „Je celkem evidentní, že hochům z BigBoardu jde o to, aby v Praze nahradili ve smlouvě s magistrátem chlapce z JCDecaux,“ upozorňuje za Kverulanta Vojtěch Razima.