Menu Zavřít

ÚOHS zrušil železniční tendr za 3,5 miliardy. Eurovia uspěla se stížností

20. 9. 2017
Autor: Archiv/Euro

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil výsledek tendru na modernizaci železničního uzlu v Praze za 3,5 miliardy korun. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) podle něj porušila zákon o veřejných zakázkách. Jeho rozhodnutí je pravomocné. Správa železnic s rozhodnutím nesouhlasí, nabídky ale znovu posoudit musí.

Tendr napadla společnost Eurovia jako lídr sdružení, ve kterém byla společně s firmami Strabag Rail a GJW Praha. V hodnocení skončila jako druhá v pořadí za sdružením firem Metrostav, Swietelsky Rail a SMP CZ.

Z rozhodnutí antimonopolního úřadu vyplývá, že SŽDC postupovala netransparentně při posouzení kvalifikace sdružení firem vedených Metrostavem. „Postup zadavatele mohl podstatným způsobem ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky,“ uvedl v rozhodnutí ÚOHS.

„SŽDC s tímto závěrem nesouhlasí a za postupem komise si stojí. Přesto bude rozhodnutí úřadu respektovat a provede opětovné posouzení nabídek, včetně kvalifikace uchazečů,“ uvedl mluvčí státní organizace Pavel Tesař.


Vysokorychlostní železnice v Česku? Cena 650 miliard, termín v nedohlednu

 Ilustrační foto


SŽDC vypsala tendr loni na podzim podruhé. Výběrová komise loni v červnu za vítěze doporučila firmu Chládek a Tintěra s cenou 3,4 miliardy korun. SŽDC ale následně soutěž zrušila s poukazem na nejasnosti ve vlastních kvalifikačních požadavcích. Vítězná firma se pak obrátila na antimonopolní úřad, aby zakázal vypsání nové soutěže. Nakonec ale společnost vzala své podání zpět a SŽDC vyhlásila nový tendr.

bitcoin_skoleni

Obsahem zakázky je modernizace traťového úseku Praha Hostivař - Praha hlavní nádraží. Začátek stavby, která už měla začít, je v kilometru 177,570, kde stavba navazuje na jinou už realizovanou investici. Konec stavby je před vinohradskými tunely.

Čtěte také:

Italové chtějí 1,2 miliardy za vyhazov z hlavního nádraží

Praha dává vlakům zelenou. Zapracuje do územního plánu podzemní tratě

Jak by měla vypadat doprava v roce 2030? Bude o malých změnách


  • Našli jste v článku chybu?