Výhody placené televize objevuje stále více Čechů. V době digitálního vysílání už nám nestačí pár volně dostupných programů v češtině. V čem spočívají výhody placené televize spojené s poskytnutím vysokorychlostních internetových služeb, osvětlil generální ředitel UPC v ČR Václav Bartoň.
Foto: UPC
Jak si UPC aktuálně stojí? Počet zákazníků naší digitální televize nedávno překročil hranici 400 tisíc. Přibližně stejný počet zákazníků využívá náš internet a dalších 300 tisíc domácností s UPC telefonuje nebo sleduje analogovou kabelovou televizi. Úspěšně jsme spustili B2B služby. Ale co televizní digitalizace? Myslíte si, že v zápase placeného a neplaceného televizního příjmu můžete vyhrát? Neplacená a placená televize existují a budou vedle sebe existovat ještě dlouho. Tak dlouho, dokud zde budou domácnosti, kterým stačí pasivně sledovat těch pár volně dostupných programů v češtině. Evropské i světové trendy ovšem ukazují, že počet těchto domácností klesá ve prospěch těch, které si potrpí na různorodost, šíři a technickou kvalitu televizní nabídky. U nich vítězí placená televize. Zejména proto, že není odkázána pouze na příjmy z reklamy, může si dovolit výrobu atraktivního obsahu, nabídnout široký výběr kvalitních a nových filmů a nejzajímavější sportovní přenosy. A také proto, že může nabídnout přes 80 programů v češtině. Je tu ovšem internet. Nezničí klasické sledování ať už placené nebo neplacené televize právě on? UPC je jedním z největších poskytovatelů vysokorychlostních internetových služeb. Zájem o tradiční sezení před obrazovkou a sledování toho, co stanice v danou chvíli nabízejí, je skutečně stále menší. Ale na tom se vedle internetu podepisují i jiné faktory, například PVR/HD boxy. Ty kombinují výhody videa s možností přijímat vybrané programy ve vysokém rozlišení. Díky vestavěnému disku lze nahrát desítky hodin různých pořadů z více televizních kanálů najednou, a pak je sledovat v čase, který si divák vybere. O takovéto sledování televize zájem rapidně roste. Takže zájem o sledování televize ani tak neklesá, jako se proměňuje. Z tohoto hlediska se internet s placenou televizí budou spíše vzájemně podporovat a prolínat. Jak konkrétně, do toho chceme jako provozovatel obou služeb v blízkém budoucnu mluvit. Tuto budoucnost chtějí určovat i vaši největší konkurenti – tradiční telekomunikační firmy. Jak se chcete od nich odlišit? Využitím všech možností, které nabízejí širokopásmové sítě, po nichž se mohou přepravovat nepředstavitelné objemy dat. To je hlavní výhoda – můžeme začínat tam, kde jiné sítě se svými možnostmi končí. Dále pak důrazem na technické inovace, zákaznický servis a uživatelské pohodlí. Aby mohl zákazník jakéhokoliv věku, vzdělání a sociálního postavení jen mačkat knoflíky na ovladači či na klávesnici a o nic jiného se nestarat.