Menu Zavřít

ÚPRAVY PRO TERÉN

31. 7. 2001
Autor: Euro.cz

Podzimní koncept ze Španělska plný elektroniky

bitcoin_skoleni

Letošní pařížský podzim přinesl několik zajímavých konceptů vozů, které by mohly v blízké budoucnosti začít brázdit evropské silnice. Jedním z nich je Seat Salsa emoción, pokračování Salsy představené na jaře v Ženevě. Emoción je průkopníkem nově vznikající automobilové třídy MDC (Multi Driving Concept), tedy polyfunkčních vozů, se kterými je možné pustit se do různých prostředí. Salsa emoción je totiž něco mezi sportovním kupé, praktickým čtyřmístným automobilem a obratným městským modelem.
Na rozdíl od jarní Salsy si nový projekt také více troufá na výpravy do terénu. Je totiž o 109 milimetrů širší a 142 milimetrů delší než předchůdce. Pro pohyb mimo zpevněné komunikace ho konstruktéři vybavili pneumatickým zavěšením kol, které dokáže měnit světlou výšku vozu v rozmezí sedmdesáti milimetrů. Oproti předchozí verzi má emoción také o zhruba osm centimetrů širší rozchod.
Pod kapotou se ukrývá silný vidlicový šestiválec 2,8 litru o výkonu 184 kilowattů. Tento motor přenáší svůj výkon pomocí samočinné převodovky Tiptronic na všechna čtyři kola. Tiptronic umožňuje jak plně automatický režim práce, tak sekvenční řazení stupňů pomocí tlačítek na volantu. Salsa emoción dokáže vyvinout rychlost až 233 kilometrů v hodině a z klidu na sto kilometrů zrychlí za 7,9 sekundy.
O stabilitu jízdy se stará protiblokovací systém ABS, protiprokluzové zařízení TCS či elektronický stabilizační systém ESP. Automobilu by tedy neměly dělat potíže ani zledovatělé silnice nebo polní cesty. To vše v poměrně vysokém komfortu - emoción se může chlubit zlatavou metalízou, čalouněním a výplněmi z vodovzdorného materiálu, které lze snadno čistit. Dominantním prvkem palubní desky je speciální oblý monitor, na který se promítají údaje o práci klimatizace, navigačního systému, autorádia či mobilního telefonu.

  • Našli jste v článku chybu?