Menu Zavřít

Úřad ulehčil pražským restauratérům. O zahrádky budou žádat elektronicky

10. 8. 2017
Autor: Profimedia.cz

Pražští restauratéři by mohli o opětovné povolení provozu předzahrádky či změnu doby jejího provozu žádat elektronicky. Pilotní projekt by měl fungovat nejdříve na území Prahy 1. Vyplývá to z materiálu, který mají příští týden projednat pražští radní. Systém by mohl být v případě schválení spuštěn během dvou až tří měsíců. V první městské části je 333 restaurací, které provozují zahrádky.

Nový systém by měl usnadnit proces žádání pro restauratéry, ale rovněž ulehčit úředníkům. Při současném systému musí podnikatelé na úřad celkem čtyřikrát. V budoucnu by si šli vyzvednout jen originální výtisk povolení.

Rozvoj elektronického vyřízení by měl mít několik fází. V té první má být digitálně možné zařídit opakované povolení zahrádky ve stejném rozsahu a stejných podmínek. Stejně tak půjde vyřídit změnu provozní doby. Žádost o rozšíření plochy zahrádky či žádost o zřízení nové v této fázi možné nebude.

Každý podnikatel bude mít jeden unikátní přístup do systému, kde uvidí svou smlouvu. Pokud ji bude chtít například obnovit na další rok, najde svou původní žádost a klikne na tlačítko Opětovně zažádat. „Do žádosti se načtou kompletní údaje z minulého roku, žadatel pouze provede kontrolu a během pár minut žádost podá. Do příloh se automaticky uloží všechny relevantní dokumenty, které už byly prvotně digitalizovány,“ píše se v dokumentu.


Přečtěte si o fenoménu v gastronomii, který potřeboval uvést na pravou míru:

FIN25

Lokálnost v Praze je blbost, říká michelinský šéfkuchař Punčochář

 Šéfkuchař restaurace Grand Cru Jan Punčochář] ------ Další úřední úkony se vyřídí elektronicky. V případě schválení žádosti pak úředníci vydají konečné rozhodnutí a žadateli pošlou e-mail. Podnikatel si pak na úřad dojde dokument pouze vyzvednout. "Toto je jediný krok, kdy bude muset žadatel fyzicky na úřad," píše se v materiálu. Zavedení systému bude předcházet digitalizace nynějších dokumentů. Tu provede radnice Prahy 1 nebo magistrát. V dokumentech bude muset být například název firmy a její IČO a sídlo, kontaktní e-mailová adresa nebo velikost zahrádky v metrech čtverečních a doba [[https://www.euro.cz/byznys/najemni-smlouva-vzor-prodlouzeni-dodatek-na-dobu-urcitou-1414389|nájemní smlouvy.

Zavedení systému by mělo podle materiálu trvat dva až tři měsíce od chvíle, kdy jej vedení města schválí. Pokud se v pilotním projektu osvědčí, měl by začít fungovat ve zbytku města.


  • Našli jste v článku chybu?