Pivovarník Stanislav Bernard opět svou reklamou s pin-up-girls pobouřil feministky. Tentokrát to vylepšil ještě tím, že atraktivním dívkám propůjčil svou mužně zarostlou tvář, která propaguje s afro účesem černé pivo či v krátké sukénce „pivo s koulema". Vysloužil si přitom slušnou dávku útoků za svůj šovinismus, sexismus i rasismus.
Pin-up-girl, tento výdobytek popkultury, přitom prodává nejrůznější produkty po celém světě už více než sto let. Zuřivost sufražetek vyvolává zejména v poslední době, kdy tak nějak společenská atmosféra houstne radikalismem na všech frontách.
Maso jedí jenom vrazi, heterosexualita je přežitek, lepek je zhoubou civilizace a sifonový plyn vyhubí do pár let celou planetu. A tak zřejmě nastal čas i pro pomatené popírání lidské sexuality a zakazování obrázků hezkých holek (v reklamě a médiích zvláště), a t o pod argumentací, že je žena při takovýchto zobrazeních redukována na sexuální objekt, což znevažuje její společenskou roli a zásadně narušuje genderovou rovnost.
Vypadá to, že zanedlouho přijde čas, kdy bude trestuhodné a lidsky odporné i provozovat standardní sex, protože ten se bez toho, že se žena stane alespoň na ty dvě a půl minuty sexuálním objektem, tak nějak nedá provozovat. Ale to vůbec nevadí.
Vždyť nám vědci nabízejí alternativu. A nejmenovaný majitel četných reprodukčních klinik věnuje jistě rád část ušetřených daní na bohulibou podporu pokrokového hnutí našich feministek. Samozřejmě pokud se pohne tímto směrem.
Naštěstí u nás na tom zatím nejsme s povědomím žen o sexu tak daleko jako v Madridu, kde bojují proti mužům chronicky sedícím v MHD s koleny od sebe, čímž údajně zabírají příliš místa.
Nebudeme polemizovat, zda více místa k sezení zabere chlap s koleny od sebe, nebo Kim Kardashian. Jen si posteskneme, že v tom Madridu feministky už zřejmě hodně dlouho neviděly chlapa bez kalhot ani na obrázku. Jinak by j im došlo, že sedět jako dáma způsobně s koleny u sebe, je pro muže z anatomického hlediska poněkud obtížné.
O autorovi| Pavel Páral, paralp@mf.cz