Menu Zavřít

Úspěch aktivistů. Soud zrušil omezení cyklistů v centru Prahy

26. 7. 2018
Autor: čtk

Městský soud v Praze zrušil opatření Prahy 1, omezující pohyb cyklistů v pěších zónách v centru metropole. Žalobu podalo sdružení AutoMat a další dva subjekty, pode kterých se úřad dostatečně nevypořádal s připomínkami, které při projednání k opatření dorazily. Omezení kol mezi 10:00 a 17:00 se mělo týkat zejména oblasti kolem spodní části Václavského náměstí, náměstí Republiky a Staroměstského náměstí. Rozsudek je pravomocný, je možné proti němu podat kasační stížnost. Praha 1 to zvažuje.

V centru Prahy se nyní rozmisťuje dopravní značení, které mělo platnost omezení vymezovat. Záměr kritizovali někteří politici a obyvatelé Prahy, podle kterých by se měla cyklistika spíše podporovat než omezovat. Radnice Prahy 1 opatření zdůvodnila tím, že cyklisté v pěších zónách ohrožují chodce.

Žalobu podal cyklistický spolek AutoMat spolu s opozičním zastupitelem Prahy 1 Petrem Kučerou (Zelená pro jedničku) a dalším žalobcem. Podle mluvčí Prahy 1 Veroniky Blažkové soud uvedl, že k omezení sice je platný důvod, ale že se mělo přistoupit k méně drastickému řešení, konkrétně k omezení rychlosti cyklistů. Daším důvodem podle mluvčí bylo, že silniční úřad Prahy 1 omylem nevypořádal některé připomínky spolku AutoMat, což už mezitím napravil.

Při projednávání návrhu dorazilo 65 připomínek. S plánem Prahy 1 nesouhlasily například magistrát, dopravní podnik, Praha 7 nebo přepravní společnosti, které v centru využívají kurýry na kolech. Úředníci všechny připomínky zamítli a právě kvůli tomu se AutoMat a další žalobci obrátili na soud.

Záměr omezení kol v centru před loňskými prázdninami schválila rada městské části. Podle původních vyjádření Prahy 1 mělo omezení mířit zejména proti takzvaným motorovým koloběžkám, které začaly jezdit po centru metropole po zákazu vozítek segway a ohrožovat chodce. Poté už zástupci městské části hovořili přímo o cyklistech, kteří podle nich ohrožují chodce a obyvatelé Prahy 1 si na ně pravidelně stěžují. Nyní mohou kola v pěších zónách jezdit na základě výjimky vydané v minulosti.

bitcoin_skoleni

Nové stezky i bikesharing. Praha dá na rozvoj cyklodopravy 100 milionů

 Cyklodoprava v Praze, ilustrační foto

Dále čtěte:

Richard Burdett: Růst měst je tikající bomba

Komentář: Prostě to neuděláme

Volební témata pro Prahu? Korupce a zlí developeři letos stačit nebudou

Hlavní téma voleb v Praze: TOP 09 a STAN hledají cestu k dostupnému bydlení


  • Našli jste v článku chybu?