Nápad na nový druh drogerie se zrodil v hlavě Gotze Wernera v Německu roku 1973. Rozhodl se nepokračovat čtvrtou generací v rodinné tradici klasických drogerií, ale přišel na německý trh s nápadem do té doby ojedinělým - samoobslužný typ prodejen pod značkou dm drogerie markt. O tři roky později vytvořil se svým dlouholetým přítelem a obchodním partnerem Gunterem Bauerem plán na otevření prodejny samoobslužného typu také v sousedním Rakousku.
Po otevření hranic v zemích střední a jihovýchodní Evropy na přelomu 80. a 90. let se rakouská dm chopila příležitosti a expandovala do dalších zemí. V roce 1992 založila svou stoprocentní dceřinou společnost v České republice. Za sídelní město si z důvodu strategické polohy poblíž hranic s Rakouskem vybrala jihočeskou metropoli České Budějovice. Zde byla otevřena roku 1993 první prodejna dm na území České republiky. V současné době má prodejní síť dm již 228 prodejen po celé České republice.
Permanentní inovace
Společnost dm nabízí zákazníkům kromě obvyklého drogistického zboží také alternativu v podobě produktů šetrných k přírodě - přírodní kosmetiky, ekologických čističů a pracích prostředků, zdravé výživy, biopotravin či fair trade potravin, ale také speciální výživu pro osoby s různou formou potravinové intolerance. Mezi nejnovější značky, které zákazníci seženou pouze v prodejnách dm ve vysoké kvalitě za výhodnou cenu patří např. Stella Jones, Langhaarmädchen nebo LVLY. V letošním roce otevřela dveře do světa dlouho očekávaná online virtuální prodejna. Společnost dm spustila v polovině února online shop, který si u zákazníků získal od počátku velkou oblibu. Ti tak mohou nyní pohodlně nakupovat a zároveň se informovat o svých oblíbených výrobcích či novinkách bez ohledu na čas, otevírací dobu či vzdálenost nejbližší prodejny.
25 let dobrých skutků
V roce 2017 to bylo přesně 25 let, co společnost dm drogerie markt vstoupila na český trh. O úspěšném čtvrtstoletí působnosti na české scéně dala společnost dm vědět zcela netradičně a představila veřejnosti společensky odpovědnou iniciativu nesoucí název {SPOLEČNĚ}. TEEdS pořila během svého působení po celé republice více než 200 projektů ze sociální, ekologické či kulturní oblasti s cílem udělat z našeho okolí lepší místo pro život.
Společnost dm věnovala do této aktivity částku 15 milionů korun. •
„Nejzásadnější myšlenka, která reprezentuje značku dm, je ideál harmonie mezi vnitřní a vnější krásou. Tomu odpovídá náš přístup kzákazníkům, spolupracovníkům, obchodním partnerům a v neposlední řadě také nabídka produktů. Postavili jsme pevné základy, na kterých budeme stavět. Protože vše, na co jsme vsadili už dříve a rozvíjíme dnes, bude v dalších letech ještě důležitější.“
Gerhard Fisher, jednatel dm již 22let