KATEŘINA LUISA DAŇHELOVÁ: Ve třiatřiceti letech to dotáhla až do čela obřího holdingu Synot, který se kromě loterijního průmyslu věnuje také realitám a telekomunikacím. Řeč je o Kateřině Luise Daňhelové, která svůj úspěch přisuzuje rozhodnosti.
KATEŘINA LUISA DAŇHELOVÁ: Ve třiatřiceti letech to dotáhla až do čela obřího holdingu Synot, který se kromě loterijního průmyslu věnuje také realitám a telekomunikacím. Řeč je o Kateřině Luise Daňhelové, která svůj úspěch přisuzuje rozhodnosti.
Značku Synot si většina lidí spojuje především s úplatkářskou aférou v českém fotbale, která postihla také klub Synot Staré Město. I když fotbalový klub tomuto holdingu už déle než rok nepatří.
Aktiva Synotu dosahují čtyř miliard korun a kromě hlavní činnosti, kterou je loterijní průmysl, se společnost věnuje také telekomunikacím, realitám, vydávání regionálního týdeníku a založila si také vlastní nadaci Děti-kultura-sport.
DCERA ZVÍTĚZILA NAD VZDĚLÁNÍM
Celý tento kolos přitom řídí pohledná mladá žena Kateřina Luisa Daňhelová. Nynější ředitelka vystudovala gymnázium v Uherském Hradišti a poté absolvovala dvouletou nástavbu ekonomika-management na gymnáziu ve Zlíně. Po roční praxi „v malé soukromé společnosti“ nastoupila jako třiadvacetiletá do společnosti Synot na pozici vedoucí ekonomického úseku a brzy poté už pracovala jako ekonomická ředitelka. Od roku 2000 zastává funkci ředitelky celého holdingu Synot.
„Odpověděla jsem na inzerát na pozici, která spočívala v práci v ekonomickém oddělení. Ten inzerát tehdy nevyšel ani pod značkou firmy Synot,“ popisuje začátek své kariéry nynější šéfka holdingu. Svůj postup až na nejvyšší post přisuzuje především své rozhodnosti. „To, myslím si, že je vlastnost, kterou mám a musím ji denně využívat,“ říká Daňhelová.
Její nejtěžší životní rozhodnutí však nemělo s byznysem nic společného. „Musela jsem si vybrat mezi svou dcerou, kterou jsem měla v osmnácti letech, a studiem psychologie. Jediné, co jsem potom stihla, bylo nástavbové studium. Pak přišel nástup do Synotu a práce byla a je tak časově náročná, že jsem se studiu již věnovat nemohla,“ vzpomíná.
KORUPČNÍ AFÉRA JE MINULOSTÍ
První otázka na ředitelku holdingu ohledně byznysu se týkala již zmíněné úplatkářské aféry. „Publicita v souvislosti s aférou byla sice nepříjemná, ale negativní dopad na značku to příliš velký nemělo. O žádné obchodní partnery ani zákazníky jsme nepřišli. Klub jsme předloni prodali a s fotbalem nemáme už dávno nic společného. Tohle téma je pro nás uzavřené,“ reaguje bez emocí Daňhelová.
Podle ní se tím naopak naskytla příležitost vysvětlit veřejnosti, co je to holding Synot a čím se doopravdy zabývá. „Že nemluvíme o svých aktivitách, není rozhodně záměr. Ale těžiště našeho podnikání spočívá v loterijním průmyslu a to, zdá se, není pro média často právě atraktivní téma. Synot inzeruje hlavně v odborných médiích. Asi je zbytečné, abychom reklamu na nový výherní automat umístili do deníku,“ vysvětluje Daňhelová. V současné době však holding podle ředitelky pracuje na velké reklamní kampani pro sázkovou kancelář Synot Tip.
ON-LINE TERMINÁLY BUDOUCNOSTÍ
V oblasti sázek by Synot chtěl v nejbližší době zvýšit svůj podíl na trhu ze současných čtyř na 20 procent. „Na rozdíl od konkurence, která se snaží zejména o rozšiřování počtu kamenných sběren, my usilujeme o to, stát se nejpohodlnější sázkovou kanceláří a technologickým lídrem na trhu sázek. To se nám daří zejména díky on-line sázkovým terminálům. Proto neustále vyvíjíme nové technologie týkající se samoobslužného sázení,“ prozrazuje strategii Daňhelová.
Dalším strategickým záměrem holdingu je expanze na východ. „Západ je v loterijním průmyslu velmi technologicky vyspělý, takže naše strategie je zavést tyto technologie také na Východě,“ vysvětluje manažerka.
PŘIBYLI BODYGUARDI, TÝDENÍK I REALITY
Synot ale není jenom loterijní průmysl. S narůstajícím objemem tohoto základního podnikání se rozvíjely i další aktivity. „Například jsme museli řešit řadu otázek v oblasti ochrany našeho majetku, a tak vznikla bezpečnostní agentura GAN. Zpočátku se věnovala jen Synotu, později začala prodávat své služby i dalším klientům,“ říká Daňhelová.
Podobně to bylo i s podnikáním s nemovitostmi a dalšími činnostmi. Společnost SGS, která působí ve vývoji a aplikaci moderních informačních technologií a přenosu dat, vznikla například kvůli potřebě vyvinout kontrolní a bezpečnostní systém pro výherní automaty.
A jaká bude budoucnost společnosti? „Určitě bychom chtěli dále rozvíjet své podnikání v oblasti nemovitostí a také společnost SGS. Tam vidíme největší příležitosti. Dalšímu rozšiřování bychom se případně nebránili, pokud to bude zapadat do naší celkové firemní strategie. Určitě však nevyhledáváme obory rychlého zisku,“ plánuje Daňhelová.
POZICE SYNOTU NA TRHU Synot Tip nyní kontroluje zhruba čtyři procenta trhu sázkových kanceláří. Největší tržní podíl drží Tipsport, který ovládá zhruba 45 procent trhu, Fortuna má 25 procent, Chance 16 procent a Sazka má šestiprocentní podíl. Zbylá čtyři procenta si mezi sebe dělí společnosti Maxi-Tip, Victoria-Tip a Tip & Tip & Tip. V počtu sběren je Synot se svými 600 sběrnami třetí hned za Fortunou, která má kolem 650 sběren. Vede Tipsport, který má více než 1000 sběren. Chance má podle dostupných informací zhruba 450 sběren.