V návaznosti na úspěch webu Autobible.cz vydává Mladá fronta svůj automobilový magazín mimořádně také na papíře. Autobible vychází ve speciální edici jako samostatně prodejná příloha týdeníku Euro. Na rovných 100 stranách přináší množství unikátního obsahu.
„Od začátku jsme věděli, že chceme víc než jen sborník článků vydaných původně na webu,“ říká šéfredaktor Jiří Červenka. „Většina obsahu je unikátní, vznikla speciálně pro tištěný magazín a nepočítáme ani s jeho dodatečným překlápěním na web. Papíru sluší jiná forma obsahu než internetu.“
K rozhodnutí vydat speciální edici na papíře přispěl úspěch internetové Autobible.cz, spuštěné v září 2016. Nový titul se dokázal i v hustě obsazeném segmentu rychle etablovat. Zatím nejlepší návštěvnosti dosáhl v únoru, kdy ho dle Netmonitoru navštívilo více než 422 tisíc reálných uživatelů.
Tištěným magazínem Autobible cílí Mladá fronta na bonitní čtenáře z nejvyšších příjmových skupin, kteří mají rozhodovací pravomoci a své auto si vybírají sami – ať už za vlastní peníze, nebo jako služební z prostředků zaměstnavatele. „Proto se náš nový magazín zaměřuje na automobily, jimiž jezdí a na jejichž vlastnictví aspirují úspěšní a inteligentní lidé. Takoví, kteří nemusí o autech jen snít, ale mohou si je doopravdy koupit,“ říká Červenka.
Obsahovým těžištěm magazínu jsou srovnávací testy aut nejrůznějších kategorií včetně velkého porovnání nové Škody Kodiaq se čtyřmi vybranými konkurenty. Na deseti stranách čtenáři naleznou množství podrobných informací včetně mnoha vlastních měření od velikosti vnitřního prostoru až po reálnou akceleraci testovaných vozů. Pověstnou třešničku na dortu testů v Autobibli představuje exkluzivní duel dvou supersportovních kupé, Audi R8 V10 Plus a Jaguaru F-Type SVR.
Ústředním tématem magazínu je nicméně model poněkud staršího data výroby: Škoda Favorit. „Favorit letos slaví třicítku a my jsme chtěli vzdát hold modelu, díky kterému je Škoda dnes tím, čím je,“ říká Červenka. Kromě nostalgického porovnání Favoritu 135L s nejnovější Octavií přináší magazín také materiál o málo známých verzích Favoritu nebo autentické vzpomínky legendárního konstruktéra Petra Hrdličky, který projekt první moderní škodovky řídil.
Stostránkový magazín Autobible vychází 31. března, pořídíte ho v každé dobré trafice a na čerpacích stanicích za 49 Kč nebo přímo na stránkách Autobible.cz s poštovným zdarma.