Tvujdum.cz
Společnost Media Online, která provozuje největší tuzemský internetový portál o bydlení a stavebnictví Tvujdum.cz, loni dosáhla zisku ve výši 3,3 milionu korun před zdaněním, odpisy a amortizací (EBITDA zisk). Meziroční nárůst ukazatele činí 320 procent. Firmě stouply i tržby z prodeje inzerce o 131 procent, v současnosti se objem pohybuje v řádech desítek milionů korun, ale konkrétní hodnoty nechce firma prozradit. „Rok 2006 byl pro nás historicky nejúspěšnější. Zvýšené výnosy se přetavily ve výrazný nárůst zisku,“ řekl týdeníku EURO Ladislav Semetkovský, šéf a majitel Media Online.
Loni v srpnu zaznamenal Tvujdum.cz rekordní návštěvnost, když během měsíce vykázal téměř 305 tisíc unikátních návštěv. „Léto je tradičně nejúspěšnějším obdobím. Jednak kvůli zaměření našeho portálu, ale vliv má i fakt, že mezi čtenáři prakticky nemáme studenty a mladé do dvaceti let, kteří o prázdninách pracují s internetem jen minimálně,“ vysvětluje Semetkovský. Průměrná měsíční návštěvnost portálu se v současnosti pohybuje kolem čtvrt milionu lidí, přičemž údaj stále roste o 25 až 30 procent.
Na počátku letošního roku spustil Tvujdum.cz vysílání multimediálních dokumentů a pořadů prostřednictvím streamovaného videa, podobně jako třeba vysílá kanál ČT24. Firmě to prý rozšířilo a zatraktivnilo inzertní prostor. „Nyní máme v databázi asi dvě desítky instruktážních filmů, například jak si svépomocí udělat základy domu, jak se budují hrubé stavby, nebo dokumenty o centrálních vysavačích. Denní sledovanost se zatím pohybuje v řádech tisíců, přičemž asi každý třetí návštěvník portálu začne sledovat některý z dokumentů,“ vypočítává Semetkovský. Pořady získává Media Online od různých partnerů, do budoucna však šéf firmy nevylučuje koprodukční spolupráci se specialisty na vzniku vlastních dokumentů.
Zisk z loňska chce firma investovat do Ruska, kde vloni na jaře spustila portál Dobropozalovat.ru (Vitejtedoma.ru). „Vydělané peníze jsou určené pro růst ruské pobočky, která dosahuje výborné výkonnosti a na konci roku již snad nebude potřebovat finance od české matky,“ říká Semetkovský. Media Online naopak uvažuje o odprodeji aktivit v německy mluvících zemích, tedy v Rakousku, Švýcarsku a Německu: „Hodláme se plně zaměřit na český, slovenský a ruský trh, tedy země, kde pravidelně rosteme.“