Sázka na německou akvizici se firmě Leo Express vyplatila. Alespoň podle statistiky za první měsíc obnoveného provozu na trati Berlín-Stuttgart, kterou zajišťuje společnost Locomore, tamní dcera české firmy.
Za první čtyři týdny provozu využilo dálkový spoj 30 tisíc pasažérů. Prodej jízdenek má na starosti přepravce Flixbus, nový partner Leo Expressu.
Jeho šéf André Schwämmlein uvedl, že denní obsazenost se pohybuje kolem 1000 lidí. „Léto bylo správným načasováním. Z počtu přepravených máme radost,“ uvedl pro Südwestrundfunk.
Německý soukromý drážní přepravce Locomore na trhu působil jen půl roku, než v květnu letošního roku vyhlásil insolvenci. V průběhu prázdnin jej převzal český dopravce Leo Express a první vlak na trati Berlín-Stuttgart znovu vyjel 24. srpna. Spolu se spojem Hamburk-Kolín jde o jediné tratě, které v Německu provozují soukromí přepravci.
Leo Express zahájil činnost v roce 2013 jako železniční přepravce. Vedle osobních vlaků provozuje i autobusové linky. Loni svezl svými vlaky a autobusy 1,4 milionu cestujících. Společnost v roce 2016 vykázala ztrátu zhruba 110 milionů korun, meziročně jde o propad o deset milionů korun. Kromě německého trhu firma působí také na Slovensku v Polsku či na Ukrajině.
Čtěte také: