Po ukončení vývoje nejmenšího naftového motoru s přímým vstřikem paliva na světě se nový Smart ForTwo cdi stal nejhospodárnějším sériově vyráběným automobilem, poháněným výhradně spalovacím motorem. Firma jej právě začíná prodávat. Dvoudveřový vůz s tříválcovým naftovým motorem o výkonu 45 koní, určený pro každodenní jezdění v městském provozu, dosahuje spotřeby 3,3 litru paliva na 100 kilometrů a s plnou nádrží ujede vzdálenost kolem jednoho tisíce kilometrů. S osmaosmdesáti gramy na kilometr má nejnižší emise oxidu uhličitého a s přehledem plní všechny současné evropské normy. Emise vozidla jsou zhruba poloviční proti průměrným dnes prodávaným novým automobilům. „Přímý vstřik technologií common-rail poslední generace umožňuje ještě dokonalejší proces spalování než u předchozího modelu,“ říká mluvčí automobilky Jan Kuhn.
Vůz sice neoplývá výraznými dynamickými parametry, ovšem povaha dieselového pohonu zaručuje svižnost při rozjezdech a dostatečnou dynamiku při jízdě kolem městského rychlostního limitu. „Smart ForTwo tím získává ve své třídě zajímavou kombinaci agility, hospodárnosti a také ekologického chování. Na to, abyste jezdili ve městě denně do práce, přeci nepotřebujete dvě stě koní. A ani nemusíte projet dva litry benzinu kvůli jednomu litru mléka,“ říká Kuhn. Vůz stojí na českém trhu od 294 tisíc korun.