VYZKOUŠELI JSME - NAFTOVÝ PEUGEOT 107Malé vozy z kolínské automobilky TPCA dosud nabízely jen benzinové motory. Nyní přišly na trh i dieselové verze. Profit vyzkoušel minulý týden Peugeot 107 s jednotkou 1,4 HDI.Benzinové verze peugeotů, citroenů a toyot z Kolína jsou v prodeji v České republice už více než rok a za tu dobu prodělaly cenový veletoč.
VYZKOUŠELI JSME - NAFTOVÝ PEUGEOT 107 Malé vozy z kolínské automobilky TPCA dosud nabízely jen benzinové motory. Nyní přišly na trh i dieselové verze. Profit vyzkoušel minulý týden Peugeot 107 s jednotkou 1,4 HDI.
Benzinové verze peugeotů, citroenů a toyot z Kolína jsou v prodeji v České republice už více než rok a za tu dobu prodělaly cenový veletoč. Loni v srpnu byly ještě k mání za zhruba 250 tisíc korun, ale dealeři zjistili, že čtyřmístný minivůz je za tuto cenu neprodejný. Takže nyní je v nejrůznějších akcích nabízejí i za 180 tisíc korun. Ale co nová naftová varianta? Je o něco úspornější než zážehové agregáty, ale také dražší. Naftová pětidveřová stosedmička s motorem 1,4 HDI vyjde na 312 700 korun.
Vyplatí se za tuto cenu polabské miniauto s naftou vůbec kupovat? V minulém týdnu jsme ho vyzkoušeli v podzimních plískanicích. Dieselový 1,4 má snížený výkon na 40 kilowattů, je tedy slabší než třeba motor Škody Favorit. Pro lehké auto ale představuje odpovídající sílu. V chladných ránech nám dobře startoval, i za studena šel dobře odspodu. Na dálnici se mu musí šlapat hodně na krk, ale nakonec dokázal pohánět vůz až 150kilometrovou rychlostí. Favority jsme tedy předjížděli, i když s vypětím všech sil. Spotřeba se i při rychlé jízdě pohybovala kolem pěti litrů na sto kilometrů. Po okreskách se ale také dá jezdit za 3,5 litru. Průměr je mezi, na zhruba čtyřech litrech.
Jenže, vrátí se investice do tohoto motoru? Levný benzinový litrový motor umí také 150 kilometrů v hodině a na okreskách si také nevyžádá ani pět litrů! Cenový rozdíl mezi těmito dvěma verzemi přitom činí více než sto tisíc korun. Je pravda, že v akci jsou jen třídveřové verze, ale ani to velkou cenovou propast nesmaže. Diesel přitom nenabízí žádný komfort navíc - je dost hlučný, na dálnici není slyšet rádio stejně jako v benzinové variantě. Výsledek testu: Vznětová verze kolínského auta nabídne podobný komfort a spotřebu jako zážehová, ale je zbytečně drahá. Zvláště s přihlédnutím k tomu, že má o dvě kategorie dražší povinné ručení.
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍMalý Peugeot má podnikatelskou dvoumístnou verzi XA s montážní přepážkou a zatmavenými skly. Jako lehké úsporné auto se hodí těm, kdo potřebují mrštný vůz do města - kurýrním a rozvážkovým službám nebo autopůjčovnám. Z cenových důvodů doporučujeme benzinovou verzi. |
TECHNICKÉ ÚDAJE
model Peugeot 107 1,4 HDI
typ vozu čtyřmístné miniauto
motor vznětový čtyřválec
objem válců 1,4 litru
max. výkon 40 kilowattů
max. rychlost 154 km/hod
zrychlení 0-100 15,6 sekundy
spotřeba 4,1 l/100 km
kufr 199 litrů
cena 312 700 Kč