První hliníkový vůz
Tuzemský mediální trh zažívá masivní nápor reklam na nové Audi A2. To se už stačilo výrazně zapsat do povědomí nejen tím, že představuje první velkosériově vyráběný automobil s hliníkovou karoserií, ale také nejdelším televizním reklamním šotem v české historii. Spot totiž trvá více než čtyři minuty. Jaký je vlastně nový vůz, který výrobce označuje za jeden z přelomových modelů v historii?
„Ádvojka je díky využití prostorového hliníkového rámu asi o čtyřicet procent lehčí, než kdyby se v její stavbě uplatňovala pouze konvenční ocel. Pohotovostní hmotnost stroje (bez řidiče) činí pouze 895 kilogramů, což je asi o 150 kilogramů méně v porovnání s běžnými vozy této velikostní kategorie. Nízká hmotnost se má pozitivně projevit v nízké spotřebě a dobré dynamice jízdy. Vůz v benzinové verzi si údajně žádá pouze šest litrů paliva na sto kilometrů jízdy.
Přes nevelké vnější rozměry (délka 3,82 m, šířka 1,67 m a výška 1,55 m) je interiér kompaktního modelu Audi A2 prostorný a komfortní. Na tom má zásluhu řada konstrukčních prvků, jako například mírně snížená podlaha v zadní části vozu, díky které mají cestující vzadu mnohem více místa pro nohy. Vedle prostornosti je druhým znakem interiéru Audi A2 jeho přizpůsobivost; například zavazadlový prostor se základním objemem 390 litrů lze sklopením dělených zadních sedadel zvětšit až na 1085 litrů. Zadní sedadla je možné snadno z vozu úplně vyjmout, čímž lze získat celkový nákladový prostor o objemu až 1140 litrů.
O pohon nového modelu Audi se stará buď zážehový čtyřválcový motor o objemu 1,4 litru a výkonu 55 kilowattů, nebo stejně velký i výkonný přeplňovaný tříválec TDI vybavený technologií přímého vstřikování paliva do válců systému čerpadlo–tryska. Oba motory přenášejí svůj výkon na kola přední nápravy prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky. Za nové Audi A2 zaplatí zájemce bezmála sedm set tisíc korun.