Také jste si všimli zajímavého paradoxu? Známý televizní moderátor provozující pravděpodobně nejlepší talkshow v současném televizním vysílání účinkuje také v televizní reklamě Českého Telecomu, pardon O2. Následující úvaha určitě není kritikou jeho pořadu, který na míle převyšuje bezbarvé, bez chuti a zápachu provozované pokusy jeho kolegů. Vystupování umělců v reklamních pořadech a spotech považuji za jejich věc, pokud odpovídají objektivnímu a subjektivnímu standardu jejich umělecké profese.
Paradox vidím v tom, že v pořadu pana Krause je on sám jistě a evidentně čím dál víc uvolněný, jeho „oběti“ podstatně méně. A případné využití nabízených služeb Českého Telecomu vás spoutá - jak pevnou linkou, tak závazkem na nejméně jeden rok, chcete-li využít výhod nabídky.
Ne, nechci se trefovat ani do marketingu Českého Telecomu, i když jeho úroveň dlouhodobě neodpovídá profesionálně a efektivně postavení firmy na trhu. Tyhle reklamní spoty jsou naopak výjimkou, vtipné, přicházejí v pravou chvíli a i měřitelné obchodní výsledky pravděpodobně ospravedlňují značné náklady na výrobu a hlavně vysílání této reklamy. Velmi se vymykají pokusům prodávat ISDN pomocí obrázku člověka se třemi páry rukou, který provozuje několik činností na telefonní lince najednou. Také nejsou novou nálepkou na staré věci, kterou jsem zažil jako bývalý předseda představenstva. Pamatuji na přejmenování dostihové Ceny Českého Telecomu na Cenu ISDN.
Reklama nereklama, konečně se na trhu vysokorychlostního připojení na internet něco děje. I v naší Horní Dolní jsme se dočkali DSLAMu Českého Telecomu, a tudíž připojení odpovídajícího tomu, co lze dnes nalézt a provozovat na síti. Dokonce i v ceně srovnatelné nebo lepší než připojení WiFi provozované u nás pár šikovnými lidmi v malém družstvíčku. Sekání mačetou Českých Radiokomunikací nebo využití možností kabelové televize je stále omezeno spíše na velké aglomerace, ale nějaká rozumná nabídka už téměř všude existuje.
Pokusíme se věřit i tomu, že jmenování nového regulátora bude mít pozitivní vliv na konkurenci na trhu. Snad zabrání tomu, aby podobně, jako došlo k likvidaci firem nabízejících dial-up propojení, nedošlo k likvidaci (pardon, konsolidaci) firem nabízejících vysokorychlostní připojení na internet.
Takže děláte to dobře, pane Krausi, váš pořad je vtipný a vaše reklama popohání i dinosaury. Škoda jen, že zatím se vám nedaří rozhýbat naše politiky, ale to by chtělo spíš koště a vidle než vysokorychlostní internet. Uvolnění, soudě dle křečovitých volebních kampaní, v této české politické reality show také zřejmě nehrozí.