Zapomenuté kauzy novodobé české historie
Už 3205 dní probíhá výstavba I. železničního koridoru z Děčína přes Prahu, Českou Třebovou a Brno do Břeclavi. Termín dokončení se několikrát posunul, náklady se zvedly čtyřikrát.
O modernizaci čtyř železničních koridorů se začalo uvažovat v srpnu 1993. Projekt první etapy Děčín–Břeclav odstartovala Klausova vláda 16. února 1994. Hotovo mělo být v roce 2000 za devět miliard korun. V lednu 1999 tehdejší ministr dopravy Antonín Peltrám připustil, že se stavba prodraží na 21 miliard, protože se nepočítalo s inflací. Termínem dokončení se stal rok 2002. Letos v dubnu musela Zemanova vláda spolknout informaci Českých drah, že modernizace I. koridoru skončí až v závěru roku 2003 a že bude stát celkem 36,5 miliardy korun. První soupravu konstruovanou pro rychlost 160 km/hod mají ČD obdržet příští rok v březnu.
Nepřipomíná vám to Temelín?