Zapomenuté kauzy novodobé české historie
Už 3396 dní existuje akciová společnost PraK, která se má zabývat výstavbou rychlodráhy mezi centrem Prahy a letištěm v Ruzyni.
Zakladatelskou smlouvu o vzniku a. s. PraK podepsali zástupci hlavního města Prahy, Městské části Praha 6, Sdružení obcí, České správy letišť a Českých drah 24. května 1993. Projekt měl být realizován souběžně se vznikem nové letištní odbavovací haly. Ta byla otevřena roku 1997, idea rychlodráhy uvízla. Hlavním problémem byly finance: jen úsek do Ruzyně má stát zhruba čtrnáct miliard korun. Kvůli nízké rentabilitě bylo zpochybněno protažení do Kladna, jasná není ani trasa. Stále se diskutuje, zda trať má vést přes Dejvice na Masarykovo nádraží nebo přes Zličín na Smíchov. Radnice Prahy 6 v poslední době preferuje místo rychlodráhy prodloužení trasy A metra do Ruzyně.
Myslíte si, že i druhou dekádu své existence naplní a. s. PraK se základním jměním pěti milionů korun stejně plodným způsobem jako první a že jedinou veřejnou dopravou na rušné letiště budou i nadále jen městské autobusy?