Kauzy novodobé české historie
UŽ 3469 DNÍ
se mluví o zastaralosti letounů vládní letky. Přesto má k zavedení nových strojů dojít až v roce 2006.
Když ČTK 26. ledna 1996 informovala o generální opravě „vládního“ letounu TU 154, připomněla, že stroje letky, převážně ruské výroby, jsou na hranici životnosti, která jen částečně přesahuje rok 2000. Od roku 1999 přešla vládní letka pod ministerstvo obrany. To začalo až roku 2004 připravovat nákup nových letounů. K hrozbě, že technicky zastaralé ruské stroje překračují povolené emisní i hlukové limity EU a NATO, se časem připojila četná poruchovost. Premiér Jiří Paroubek a šéf obrany Karel Kühnl proto v nedávné době museli jednat s ČSA o nouzové koupi komerčních letů pro politiky.
Také si myslíte, že modernizace letky měla být připravena s větším předstihem?