Počet slevových serverů neboli míst na internetu, kde lidé mohou nakupovat s velkými slevami, v posledních dvou letech nebývale roste. Firmy se proto inspirovaly a chtějí slevy také. Vědí, že když se spojí, dostanou je.
Foto: TruckAlliance
Například společnost R-benefit ušetřila za poslední dva roky českým dopravcům více než 21 milionů korun na investičních a provozních nákladech. Nyní uvádí na trh nový projekt s názvem TruckAlliance, se kterým chce oslovit stovky malých a středních dopravců, včetně ostatních firem provozujících vozové parky. Díky TruckAlliance může ušetřit firma s 10 vozidly například až 400 tisíc korun, firma se 100 vozidly pak i více než 1 milion korun za rok.
V minulých dnech vzbudila pozornost lidí a médií iniciativa s názvem AkceZ. Michal Rančák, majitel společnosti R-benefit s.r.o., která v těchto dnech spustila projekt TruckAlliance k tomu sděluje: „TruckAlliance a AkceZ jsou do určité míry principiálně podobné projekty. My však máme již více než dvouleté praktické zkušenosti s těmito aktivitami. Významné odlišení projektu TruckAlliance spatřuji také v tom, že se zaměřujeme na dopravce a firmy provozující vozové parky. Naše přidaná hodnota je právě ve specializaci a know-how v tomto oboru. Každý člen TruckAlliance zdarma získává audit firemních nákladů včetně návrhu konkrétního řešení s garanci úspor.“
„Nejsme jen obyčejný slevomat pro firmy, jak by si někdo mohl myslet,“ říká o projektu TruckAlliance Michal Rančák a dodává: „Když jdete vyjednávat lepší ceny u dodavatelů, musíte jim nabídnout zajímavou protihodnotu. U některých produktů či služeb pak můžete vyjednat opravdu zajímavé podmínky. Na druhou stranu u komodit, jako jsou například pohonné hmoty nebo energie, u nichž nejsou marže dodavatelů tak vysoké, je to někdy složitější, ale i to máme dobře zvládnuté. V našem případě se jednoznačně osvědčilo dlouhodobější partnerství s kvalitními a spolehlivými dodavateli.“
TruckAlliance je nákupní aliance (volné sdružení), která zajišťuje pro své členy finanční výhody, plynoucí ze sdružení nákupních požadavků jednotlivých členů. „Na projektu TruckAlliance jsme pracovali s naší poradenskou společností více než půl roku. Můj dík patří také zástupci Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích,“ uvádí Michal Rančák. TruckAlliance je určena zejména pro firmy provozující vozové parky s nákladními nebo osobními vozidly, autobusy nebo zemědělskou a stavební technikou. TruckAlliance jim pomáhá snižovat náklady při nákupu komodit (pohonné hmoty, elektřina, zemní plyn), nákupu služeb (pojištění, finanční služby, telekomunikace) a nákupu vybraných výrobků (dopravní technika, pneumatiky, náhradní díly, provozní kapaliny).
Členstvím v TruckAlliance se členové nezavazují k povinnému odběru či nákupu komodit, služeb nebo výrobků od smluvních partnerů TruckAlliance. Členové TruckAlliance si zachovávají plnou kontrolu nad svým rozhodováním, svými výdaji a kontrakty s dodavateli. Provozovatel TruckAlliance plní zejména roli vyjednávače, koordinátora a zprostředkovatele obchodu. Možnost čerpání výhod, které jsou spojeny s členstvím v TruckAlliance, nepřináší členům žádná rizika, která by jakýmkoli způsobem ohrožovala jejich současnou pozici v konkurenčním prostředí či omezovala nebo zasahovala do rozhodovacích práv jejich vlastníků. Více podrobností o projektu TruckAlliance naleznete na www.truck-alliance.cz.