Menu Zavřít

Už jen "nízkopodlažní". Pražská doprava má být do roku 2025 bezbariérová

23. 10. 2017
Autor: Profimedia.cz

Pražský dopravní podnik plánuje zvýšit počet bezbariérových spojů i zastávek. Bude nakupovat už jen nízkopodlažní autobusy. Do konce příštího roku přibude v Praze 39 nízkopodlažních tramvají typu Škoda 15T ForCity. Současně dopravní podnik zkouší předělat starší typ tramvaje T3R.P na nízkopodlažní. Doprava v hlavním městě má být podle plánu magistrátu plně bezbariérová do konce roku 2025.

„Pokud bude i v následujících letech dostatek finančních prostředků, bude tento cíl splněn. Dopravní podnik hlavního města Prahy do bezbariérovosti MHD investuje řádově stovky milionů korun ročně. Tyto investice měly v posledních letech díky prostředkům z evropských fondů stoupající trend,“ uvedla mluvčí pražského dopravního podniku (DPP) Aneta Řehková.

Na přelomu tisíciletí bylo pro vozíčkáře přístupných 22 stanic metra z 52. Od roku 2015 je v Praze 61 stanic, z nichž je 44 bezbariérových. Bezbariérový vstup nyní dopravní podnik staví ve stanici Palmovka. V různých fázích přípravy jsou projekty bezbariérových vstupů do dalších stanic metra.


V metru půjde „surfovat“. Dopravní podnik spustil v šesti stanicích wi-fi

 Ilustrační foto

bitcoin_skoleni


„Chystá se ve stanicích Opatov a Karlovo náměstí. Projekční příprava dodatečných bezbariérových přístupů byla zahájena ve stanicích Jiřího z Poděbrad, Českomoravská a Flora. Studijně jsou prověřovány stanice Želivského, Pražského povstání, Radlická, Křižíkova a Jinonice,“ dodala. Pořadí úprav je stanoveno na základě jednání s organizacemi, které sdružují handicapované.

Tramvajové zastávky jsou upravovány na bezbariérové současně s rekonstrukcí tratí. Aktuálně je z 641 zastávek 489 bezbariérových. Prahou jezdí nyní 348 nízkopodlažních tramvají, což je zhruba 42 procent, a 939 nízkopodlažních autobusů, co že cca 80 procent.

Dále čtěte:

Miliardový nákup. Dopravní podnik pořídí 200 nových autobusů

Praha chce zrychlit MHD. Autobusy dostanou své pruhy


  • Našli jste v článku chybu?