Inkasní agentury Obchod s pohledávkami a jejich vymáháním nebyl nikdy moc přitažlivý byznys. Inkasní agentury velmi nelibě nesou, jsou-li označovány za „vymahače“ pohledávek, byť to celkem věrně popisuje jejich činnost. V současnosti samotný byznys správy a odkupu pohledávek navíc skomírá, a tak inkasní agentury hledají nové zdroje příjmů. Například společnost M. B. A. Finance, která sebe sama definuje jako „společnost poskytující poradenství v oblastech řízení vztahů se zákazníky a řízení kreditních rizik“, se rozhodla více angažovat v poradenství svým stávajícím klientům. Chce jim radit, jak řídit a spravovat své zákazníky, a tím zamezit tomu, aby jim klienti v první řadě začali dlužit. Na jedné straně se připraví o možné budoucí zdroje příjmů, na druhé však vydělá na poradenství, kde vidí větší potenciál.
Česká odnož polské společnosti KRUK se zase snaží získat plusové body u veřejnosti vzdělávacími aktivitami, při nichž upozorňuje na rizika zadlužení. „Nejdůležitějším cílem komunikační strategie skupiny KRUK je poskytování finančního vzdělávání v oblasti dluhů,“ prohlašuje firma.