Kováč totiž přišel se zdánlivě jednoduchým řešením složitého placení v restauracích, na které ale zákazníci dlouho čekali. Každý stůl má vlastní QR kód, který si v aplikaci host naskenuje, čímž se mu otevře celý konzumační lístek, v němž si vybere, co si objednal a přímo v aplikaci pak zaplatí. První taková platba proběhla před rokem a půl a dnes Qerko využívá kolem 300 podniků po celém Česku.
Loni do Qerka vstoupila skupina Miton s několikamilionovou investicí, kterou chce ještě letos přetavit v rozšíření Qerka do 800 podniků v Česku a posléze expandovat na Slovensko a do Německa.
„Koronavirus urychlil digitalizaci, lidé se učí používat nové technologie, které jim usnadňují každodenní život, a Qerko mezi ně určitě patří. Šetříme čas, lidé už nemusejí řešit, jestli platí dohromady, nebo zvlášť.
Navíc jsme zelení, protože účtenky se netisknou, ale chodí do mailu,“ říká Lukáš Kovač, spoluzakladatel a CEO společnosti Qerko. Podle něj lidé přes Qerko dávají oproti klasické platbě až o 40 procent vyšší spropitné. Jako výchozí nastavení je v Qerku desetiprocentní „dýško“, které hosté většinou nechávají.
Qerko za poslední měsíc uzavřelo partnerství s největšími hráči na stravenkovém trhu. Umožňuje tak několika stům tisíc zaměstnanců, kteří tyto benefity využívají, platit okamžitě a bezkontaktně.