Je lepší připlatit si do sedanu BMW pětkové řady devadesát tisíc korun za komfortní kožená sedadla, nebo stojí za to vybrat si rovnou verzi Touring s pátými dveřmi? Oproti sedanu je cena vyšší jen o 78 tisíc, které při celkové částce nebezpečně ohrožující dva miliony významnou roli nehrají.
Kombi pětkového bavoráku řidiče překvapí hlavně na silnici. Na asfaltu se totiž pohybuje se stejnou lehkostí jako jeho čtyřdveřový a o devadesát kilogramů lehčí soukmenovec. Svůj podíl na tom má bezesporu třílitrový turbodiesel, který dostane automobil na stokilometrovou rychlost během 7,2 sekundy a do dvou set čtyřiceti kilometrů nezadržitelně táhne. Ono 218 koní není málo.
Úchvatná akcelerace a dech vyrážející pružnost motoru přesto patrně nejsou důvody, pro které by si řidiči měli vybrat reprezentativní kombi. Vhodným argumentem spíš může být bohatá výbava od vyhřívání volantu za šest tisíc korun až po zmíněná komfortní sedadla či adaptivní tempomat. Ten se u BMW v Touringu objevil vůbec poprvé a bavorská automobilka si za něj stejně jako za ostatní příplatkové prvky nechá dobře zaplatit.
Automobilu nechybí sportovní švih, ale ani praktické detaily. Takovým jsou dvoudílné páté dveře: pokud dovnitř člověk vkládá menší předmět, stačí vyklopit pouze sklo. Dojem mírně kazí pouze roleta, která se při otevření kterékoliv části pátých dveří úslužně vysune nahoru, avšak na její vrácení už je třeba pamatovat, protože se sama nevrátí. A potom kvůli ní není vůbec vidět dozadu.
BMW 530d Touring, jejž vyzkoušel týdeník EURO, během testovacích jízd spotřebovalo v průměru devět litrů nafty na sto kilometrů. Za pohodlnou a rychlou jízdu, kterou poskytuje, to není špatná cena. Když se navíc řidič rozhodne trochu automobil protáhnout kroucenými okreskami, osvěží ho i výbornou ovladatelností a vynikající stabilitou. A přitom se do něj vejde při sklopených sedadlech tolik kufrů (přesněji 1650 litrů), že se zavazadlový prostor těžko kdy zcela zaplní. Těch necelých osmdesát tisíc korun navíc se opravdu vyplatí investovat.
BMW 530d Touring
Motor přeplňovaný vznětový šestiválec
Objem 2993 cm3
Max. výkon 160 kW
Převodovka 6stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 242 km/h
Průměrná spotřeba 7,2 litru na 100 km
Základní cena 1 471 900 Kč
Klady
- jízdní vlastnosti
- rozsáhlá výbava
- tichý a výkonný motor
Zápory
- roleta zavazadlového prostoru
- ceny výbavy