MASTERCARD BANKA ROKU 2005 Letošní MasterCard Banka roku 2005 je už čtvrtým ročníkem tohoto klání, které v oblasti finančních sfér sice není jediné, ale pravděpodobně nejprestižnější.
MASTERCARD BANKA ROKU 2005
Letošní MasterCard Banka roku 2005 je už čtvrtým ročníkem tohoto klání, které v oblasti finančních sfér sice není jediné, ale pravděpodobně nejprestižnější. Význam soutěže posilují jak organizátoři, tak účastníci, ale také skutečnost, že se soutěží v kategorii „retail“. Cílem a smyslem tedy není zjistit, kdo, jak a co nabízí velkým firemním klientům, ale jaká je nabídka směrem k nejmasovější bankovní klientele, tedy soukromým osobám. Právě dnes je to nanejvýš aktuální. Na hlavy bank a dalších finančních institucí (nedávno to byly například stavební spořitelny) se snáší ostrá kritika, a to jak ze strany veřejnosti, tak státních institucí. Ti první si stěžují hlavně na poplatkovou politiku, stát -zastoupený především ministerstvem financí a jeho hlavou Bohuslavem Sobotkou - by banky i jiné rád umravnil i v řadě dalších oblastí. Jak se nakonec ministerstvo a finanční instituce domluví, není jisté, ale něco se určitě změní - třeba usnadnění přechodu od jedné banky do druhé, což bude také odrazem požadavků připravované legislativy Unie. V právě probíhající diskuzi také často zaznívá, že popisy jednotlivých finančních produktů jsou vytvářeny podle různých pravidel a v důsledku toho klient nemá reálnou možnost porovnat je navzájem a na základě takové komparace správně zvolit. To ostatně přiznává i leckterý odborník. Pro klienty bank, žadatele o hypotéku či zájemce o tu „pravou“ životní pojistku tak bude kompas v podobě výsledků soutěže MasterCard Banka roku 2005 stejně jako v minulosti nanejvýš užitečný.
Tím spíše, že finanční trh je dnes velmi dynamický a v retailové nabídce novinka stíhá novinku - „malý“ klient už totiž dávno není malým v marketingových plánech bank či fondů. Soutěž proto také dobře slouží jako malý odborný test kvality toho či onoho nového produktu. Přitom deset soutěžních kategorií mapuje finanční trh dostatečně podrobně. S trochou přehánění lze tvrdit, že by výsledky soutěže mohly sloužit jako malý spotřebitelský manuál pro nastávající rok. Užitečné jsou ale samozřejmě i pro druhou stranu. Přinejmenším jako inspirace a podněty pro tvorbu obchodní politiky pro další období. A pro další ročník soutěže.