Menu Zavřít

Užitečná, ale jen pro některá auta

4. 9. 2006
Autor: Euro.cz

TEST - HANDSFREE NOKIA HF-6W Na zvýšený zájem o takzvané handsfree sady do auta zareagovala finská Nokia nabídkou modelu HF-6W. Zasunuje se do zdířky od zapalovače a má prý úžasnou kvalitu zvuku. Profit měl možnost přístroj v minulém týdnu otestovat.

TEST - HANDSFREE NOKIA HF-6W Na zvýšený zájem o takzvané handsfree sady do auta zareagovala finská Nokia nabídkou modelu HF-6W. Zasunuje se do zdířky od zapalovače a má prý úžasnou kvalitu zvuku. Profit měl možnost přístroj v minulém týdnu otestovat.

Nokia HF-6W připomíná konec golfové hole, jejíž noha se vsune do otvoru palubního zapalovače. Na stranách této „hole“ jsou kromě vypínače malé mikrofony, nahoře ovládání hlasitosti a reproduktor. Z bočního panelu lze navíc vytáhnout navíjecí kabel nabíječky, na kterou lze připojit telefon. Ten je jinak s přístrojem spojen bezdrátově přes bluetooth.

Podle výrobce má masivní handsfree vysokou kvalitu zvuku díky takzvané integrované technologii Speech tracking, která potlačuje šum v pozadí. Jak tato technologie funguje? Její algoritmus využívá data ze čtyř mikrofonů pro sledování zvuku přicházejícího z devatenácti směrů. Na základě těchto údajů zvolí směr, z něhož „slyší“ nejsilnější zvuk, tedy řeč. Hluk z ostatních směrů je odfiltrován. Jaká je tato Nokia v praxi?

MM25_AI

JEN PRO NĚKTERÁ AUTA Profit vyzkoušel tuto téměř kosmickou technologii v několika autech, abychom zjistili, jak zařízení funguje v různých prostředích. Nokia slibuje jednoduchou instalaci. V tom sice nelže, protože zařízení se prostě zasune do zdířky zapalovače. Má to ovšem své „ale“. Pokud je tento otvor v autě umístěn na přístupném místě, například vedle řadicí páky nebo na středovém tunelu, je „posazení“ Nokie bezproblémové. Tak tomu bylo třeba v naší služební Škodě Octavia. Ale v nejnovější verzi Hyundaie Sonata jsme už s velkou „golfovou holí“ měli problémy. Zapalovač je totiž v korejském autě umístěn v úzké schránce pod palubní deskou, takže Nokia se tam sice vešla, ale už nikoli prsty ruky. A když už je zařízení v tomto zúženém prostoru, nelze jej spustit, protože postranní vypínač byl nedostupný. To platilo i o kabelu nabíječky. Podobné problémy jsme měli v Saabu řady 9-3. Tam byla sice zdířka zapalovače dostupná na středovém panelu palubní desky, ale zase pro změnu vadila řadicí páce. Zmíněný Saab má ještě jeden otvor v odkládací schránce mezi opěradly sedadel, ale ani tady nebyla Nokia použitelná. Řidič na ni za svá záda nedosáhne, leda by si vykloubil ruku. FILTROVANÝ ZVUK Když už bylo handsfree v dosažitelné zdířce, plnilo při testu svoji funkci dobře. Vyzkoušeli jsme je ve spojení s několika telefony, všechny se bez potíží s „golfovou holí“ spojily. Při telefonování za jízdy bylo možné bez problému hovor přijmout, odmítnout nebo ukončit, vytočit poslední volané číslo, použít hlasovou volbu (pokud tuto funkci podporoval telefon), nastavit hlasitost, vypnout nebo zapnout reproduktor a přepnout hovor z handsfree sady na telefon a naopak. Hlas volaného byl slyšet bezvadně, a to i v hlučných autech. A cena? Zařízení je k mání za 3790 korun včetně DPH. VÝSLEDEK TESTU

Nokia HF-6W je užitečné zařízení, jeho moderní technologie dokáže vyhledat hlas řidiče vozu a odfiltrovat šumy. Lze jej ale použít jen v některých vozech, kde lze masivní přístroj bezproblémově zasunout do zdířky od zapalovače. Například majitelé Hyundaie Sonata nebo Saabu 9-3 se budou muset poohlédnout po jiném řešení.

  • Našli jste v článku chybu?