VYZKOUŠELI JSME - OPEL CORSA FLEX FIX - Lahůdku pro cyklisty nabízí automobilka Opel. Jedná se o záďový nosič kol zvaný Flex Fix. Profit otestoval před letní sezonou vůz vybavený právě tímto zařízením.
Nejnovější verze Opelu Corsa je na českém trhu k mání v podnikatelské verzi N1 s montážní přepážkou. Pevná mřížka ale znemožňuje přepravu jízdních kol v zavazadlovém prostoru nad sklopenými opěradly zadních sedadel. Výrobce proto přišel se zvláštním řešením, které žádné jiná značka na českém trhu nenabízí. Jedná se o nosič jízdních kol, který se vysunuje ze zadního nárazníku. Pod zavazadlovým prostorem je umístěn modul, který se spolu s částí nárazníku vysune přibližně o 500 milimetrů ven z vozu a umožňuje elegantně přepravit až dvě jízdní kola.
Zařízení je možné objednat s vozem z výroby nebo si je nechat dodatečně namontovat u dealera. Výsuvný nosič má hmotnost 23,5 kilogramu a uveze až čtyřicetikilovou zátěž.
ZÁĎOVÝ NOSIČ KOL FLEX FIX
kapacita - 2 jízdní kola
hmotnost - 23,5 kilogramu
délka - 50 centimetrů
nosnost - 40 kilogramů
cena - 22 000 Kč
Funguje systém v praxi? Manipulace s integrovaným nosičem je jednoduchá a intuitivní. Pro jeho odjištění stačí nadzvednout páku, která je umístěna na hraně zavazadlového prostoru. Nosič se poté ze zadního nárazníku jednoduše vytáhne a ve vysunuté poloze zajistí otočením dvou pojistek. Po zajištění se nasadí přídavná koncová světla, která jsou součástí nosiče. A potom už následuje uložení bicyklů. Ty jsou přichyceny za kliku pedálu a jejich kola jsou zajištěna držáky, aby se neotáčela. Vysunutí nosiče, jeho příprava a nasazení jízdního kola nám dohromady nezabralo více než pět minut a jedinou věcí, na kterou jsme museli dávat pozor, bylo víko zavazadlového prostoru. Po nasazení kola na nosič jsme ho prostě nezavřeli a museli jsme kola sundat a opět nasadit.
S corsou, která má na nosiči nasazená jízdní kola, je jízda prakticky stejná jako s vozem bez bicyklů a je pouze potřeba dávat ve zpětných zrcátkách pozor na ráfky, které na obou stranách o několik centimetrů přesahují karoserii. V našem testu absolvoval nosič jízdu z Prahy na Šumavu a zpět bez nejmenšího problému. Zřejmě jediným jeho minusem je skutečnost, že jde o příplatkovou výbavu. Na corsu s flex fixem je třeba vytáhnout o 22 tisíc korun více než na auto bez nosiče.