Prodej tisku
OSTRAVA (zdf) - Vydavatelům inzertních titulů obecně sice klesá počet prodaných výtisků, ale roste jejich čtenost a zpravidla rostou i jejich inzertní příjmy (EURO 28/2002). Zdánlivý rozpor má jednoduché vysvětlení: přibývá čtenářů, kteří dávají přednost internetové verzi. Negativní dopad na prodej novin má i laxní přístup obchodních řetězců. „Staly se bezplatnými čtenářskými kluby novin,“ potvrzuje Ivan Mráz, předseda představenstva vydavatelství Avízo. Management obchodních firem prý vůbec netrápí, že jejich klienti zdarma „konzumují“ obsah novin. Potraviny, které snědí zákazníci bez toho, že by je uhradily, řeší okamžitě firemní ochranka. „Jsme podle jejich soudu příliš malí dodavatelé, aby jim stálo za to se zabývat pro nás velkým problémem. Vždyť nám poškozené výtisky vrátí v remitendě a nic je to nestojí,“ stěžuje si Mráz.
Do očí bijící pak je příklad z ostravského hypermarketu Carrefour. Tam společnost umístila v oddělení tisku jeden stůl a několik židlí pro dospělé. Podle informace pražské distribuční firmy Mediaprint Kapa prý vedení hypermarketu argumentovalo tím, že nejde o stůl pro čtenáře, ale o dětský koutek. „Proč má dětský koutek židle pro dospělé a proč není umístěn v oddělení hraček?“ diví se Mráz.
Přestože mluvčí společnosti Carrefour je momentálně na dovolené, zástupce firmy přislíbil týdeníku EURO, že se k záležitosti vyjádří. Nestalo se. Adéla Šťastná zastupující vedení ostravské pobočky ale tvrdí, že o umístění stolku rozhodla pražská centrála.