Menu Zavřít

V Česku je to jinak

11. 5. 2006
Autor: Euro.cz

PSA Peugeot Citroën

MM25_AI

PRAHA (zao) - Konsolidované příjmy koncernu PSA dosáhly za letošní první čtvrtletí hodnoty téměř čtrnácti miliard eur, což je v meziročním srovnání nárůst o necelá dvě a půl procenta. V západní Evropě se prodeje jak Citroënu, tak i Peugeotu zvedly o 1,2 procenta na 586 800 nových vozů, na konci března přitom celkový trh obecně posílil o téměř čtyři procentní body. Výsledek prodejů skupiny však přišel ještě v době před uvedením nového modelu Peugeot 207, vyráběného kromě závodů v Poissy a v Madridu také v Trnavě.
Do bilancování vstoupily i minivozy z Kolína, kterých se u obou značek prodalo zhruba sedmdesát tisíc. Nejmenší Peugeot 107, vyráběný v TPCA, si za tři měsíce letošního roku našel přes čtyřiatřicet tisíc zákazníků, přičemž v Evropě o něj byl největší zájem ve Francii a v Itálii, kde se prodalo téměř šedesát procent z celkového počtu. Česká republika je pro segment městských minivozů, často používaných i jako druhé auto v rodině, malá. Například zmiňovaných peugeotů se u nás prodalo pouze sto jedenadvacet kusů za první čtvrtletí, od počátku výroby v kolínské TPCA pak celkově více než šest set. Citroënů C1 šlo na český trh také jen několik desítek. „V Česku se pomalu tvoří určitá vrstva obyvatel, která moc nehledí na to, zda, obrazně řečeno, v minivoze přestěhují panelákový byt. Chtějí mít auto moderní a dobře vybavené. Postupem času určitě růst prodejů očekáváme,“ říká Martina Bedrnová z českého zastoupení Citroënu.

  • Našli jste v článku chybu?