Menu Zavřít

V Česku se již letos vyrobilo přes milion osobních aut

21. 11. 2016
Autor: ČTK

Výroba osobních aut v Česku za deset měsíců překonala milionovou hranici, když vzrostla o 5,6 procenta na 1,11 milionu vozů. Největší nárůst zaznamenala značka Škoda Auto. Dnes to oznámilo Sdružení automobilového průmyslu.

Po excelentních prvních třech čtvrtletích letošního roku byl samotný říjen podle hlavního ekonoma Komerční banky Jana Vejmělka ve znamení zpomalení výroby motorových vozidel. „Jde o důsledek nižší poptávky ze zahraničí. Ta v první polovině letošního roku překonávala svou silou veškerá očekávání. Zejména slabší třetí čtvrtletí v Německu se ale projevilo i u nás. Naopak domácí poptávka zůstává stabilní. Vzhledem k příznivé finanční situace českých firem i domácností se jedná o oporu, na které mohou prodejci motorových vozidel dále stavět,“ uvedl.

Škoda zvýšila výrobu o téměř devět procent na 631 436 aut, Hyundai Motor o zhruba dvě procenta na 286 800 vozů a kolínská TPCA o dvě procenta na 191 688 aut.

Výroba autobusů klesla o tři procenta na 3534 vozidel. Iveco zvýšilo produkci o dvě procenta na 3125 vozů, naopak výroba SOR klesla o třetinu na 364 autobusů. Jediný domácí výrobce nákladních aut Tatra zvýšil výrobu o 36 procent na 984 vozů. Motocyklů značky Jawa bylo vyrobeno 1171, což je o 22 procent meziročně méně.

bitcoin_skoleni

Za celý letošní rok očekává sdružení rekordní produkci. Podle Vejmělka takto úspěšný tuzemský automobilový sektor ještě nebyl. „Právě a pouze díky úspěchům automobilového průmyslu letos zaznamenáme vzestup české průmyslové výroby jako celku. V dalších průmyslových sektorech situace tak růžová není. Pokud bychom celková data o automobilový sektor očistili, průmyslová výroba by dokonce klesala,“ podotkl.

Už v září automobilky překonaly milionovou hranici všech vyrobených vozidel. Minulý rok se v Česku vyrobilo necelých 1,3 milionu osobních vozů.

Více ze světa automobilů čtěte na webu Autobible.cz

Čtěte dále:

Odbory Škodovky varují: Odklon od konvenčních motorů nás bude stát místa

Velkolepé plány: Škoda chce vstoupit na 18 nových trhů

Komentář: České automobilky jedou na plný plyn. Díky ECB


  • Našli jste v článku chybu?