Menu Zavřít

V Evropě se neztratíme

31. 3. 2003
Autor: Euro.cz

POZOR...Příkladem, jak lze čerpat peníze z některých programů Evropské unie a zároveň i dokladem české tvůrčí invence může být "Evropský sekretář" - sektretářový stůl, na jehož vzniku se podílely tři odborné školy z různých zemí: Lycée Louis Couffignal Strasburg z Francie, německá Berufsbildende Schule Wirtschaft II Ludwigshafen a Střední uměleckoprůmyslová škola v Praze na Žižkově.

bitcoin_skoleni

POZOR…

Příkladem, jak lze čerpat peníze z některých programů Evropské unie a zároveň i dokladem české tvůrčí invence může být „Evropský sekretář“ - sektretářový stůl, na jehož vzniku se podílely tři odborné školy z různých zemí: Lycée Louis Couffignal Strasburg z Francie, německá Berufsbildende Schule Wirtschaft II Ludwigshafen a Střední uměleckoprůmyslová škola v Praze na Žižkově. Na tento projekt získaly školy grant z programu EU Socrates. Česká strana prokázala, že je rovnocenným partnerem a že umí vnést do mezinárodního projektu svůj tvůrčí potenciál. Původně totiž Francouzi navrhovali sekretářový stůl ve stylu Ludvíka XIV. a povrchová úprava měla obsahovat symboliku EU. Česká strana přišla s návrhem vytvořit moderní design, v němž bude nenásilně zapracována i evropská symbolika. Pro samotnou realizaci projektu si pak jednotlivé školy rozdělily úkoly - česká Střední uměleckoprůmyslová škola navrhne design, francouzská škola (která má rozsáhlé moderní strojní a dílenské vybavení) podle českého návrhu sekretář vyrobí a německá škola bude mít na starost marketing a zpracování studie na uplatnění a prodej tohoto sekretáře. Výsledkem české práce je lehkost, praktičnost i nenásilné zapracování symboliky EU v konečném výrobku (na fotografii zachycuje eurosekretář ještě před povrchovými úpravami, kdy povrchová deska byla v modré barvě s typickými unijními hvězdami; zpracování nohou sekretáře vytváří symbol eura; horní kryt je otáčivý, takže dokumenty na sekretáři lze zakrýt a stolek může sloužit i jako odkládací). Konečný výrobek pak měl svoji vernisáž v budově Evropského parlamentu ve Strasburgu. Potěšující je zejména příklad české školy, že lze úspěšně čerpat peníze z evropských fondů. A zároveň i potvrzení, že Češi mohou být na trhu EU minimálně rovnocenným partnerem, který dokáže přinést neotřelé tvůrčí nápady.

  • Našli jste v článku chybu?