Uber se snaží dostát požadavkům na genderovou rovnoprávnost. Jeho významný regionální konkurent, čínský Didi je však v počtu žen na technologických pozicích výrazně dál.
Uber se poslední dobou snaží obrousit hrany údajné genderové nerovnosti v řadách svých zaměstnanců. Nejen, že společnost čelí skandálu ze sexuálního obtěžování. ale zároveň je v jejích řadách co se týče zaměstnanců u převážně technických profesí stále ještě nedostatek žen.
Travis Kalanick, který nedávno čelil aféře s uniklým videem se snaží pochroumané PR své společnosti napravit. Před několika dny proto Uber vydal vůbec svůj první „diversity report“ (zprávu o firemní různorodosti zejména co se týče pohlaví). Čísla ale nepůsobí příliš povzbudivě: žen je mezi zaměstnanci Uberu v technologických profesích jen 15 procent.
Přečtěte si o tom, jak Uber v Číně pohořel:
Poučení z čínské prohry? Mýtus o Uberu padl
Aby marketingově ukázal, že je lepší, zveřejnil procenta žen na technických pozicích i největší čínský konkurent Uberu Didi Chuxing. Ten mimochodem loni převzal aktivity Uberu v Číně. Didi v počtu žen pracujících v technologických profesích Uber válcuje. U této skupiny jich uvádí 37 procent tedy více než dvojnásobek než americká společnost. O trochu genderově vyrovnanější je ale i obecně. Tady ale nad Uberem vede jen o pár procent. Zatímco u Uberu představují ženy 36 procent všech zaměstnanců, u Didi je to procent 40.
Přečtěte si o sexismu v Silicon Valley:
Noční můra místo práce snů: v Silicon Valley vládne testosteron
Rozdíl na technologických pozicích však vybízí k zamyšlení. Že by Číňanky byly více technologicky zaměřené než ženy na západě je nepravděpodobné. I tak na tom ale něco být může. Právě v Asii si totiž Uber v počtech zaměstnankyň vede nejlépe. Ženy v daném regionu tvoří celých 40 procent všech jeho pracovníků.
O Uberu čtěte více: