Test
Možným důvodem nevysokých prodejních čísel Hondy na českém trhu je skutečnost, že neposkytuje dostatečně propracovanou nabídku v nejprodávanější třídě v Česku – mezi malými vozy. V tomto segmentu, který se na prodejích nových aut podílí více než padesáti procenty, japonskou automobilku v tuzemsku zastupuje pouze Jazz, jenž je navíc k dispozici jenom v jediné motorické verzi a s jedním druhem výbavy.
Pokud se zákazníkovi trefí do vkusu vybavením právě Jazz 1,2 LS, za necelých čtyři sta tisíc korun dostane mimo jiné dva airbagy, manuální klimatizaci, imobilizér či autorádio s přehrávačem CD a šesti reproduktory. A to není až tak mnoho. Interiér malé Hondy však působí dojmem, jako by patřil do vozu o třídu vyššího. Odnikud se neozývá skřípání špatně slícovaných dílů a ani na nerovnostech nevydává podivné zvuky, přestože měl testovaný vůz najeto přes patnáct tisíc kilometrů. Černé plasty přístrojové desky a dalších částí mají úpravu povrchu podobnou té na golfovém míčku, což nejvíce řidič pocítí při změně stupně převodovky, neboť kulatá hlavice řadicí páky má i stejnou velikost.
Pohodlná sedadla zajímavě vyřešila Honda v zadní řadě, která má podobu praktické lavice. Pod sedáky se dá zasunout několik tašek, aniž by se tím zmenšilo místo pro nohy cestujících. Sklopení celého sedadla je otázkou dvou vteřin.
Automobilka ze třináctistovky vydolovala slušných 78 koní, takže auto je poměrně agilní. Pro udržení dynamického pocitu z jízdy je však nutné držet motor nad třemi tisíci otáček. Jakmile se řidič snaží akcelerovat na čtyřku nebo na pětku pod touto hranicí, zrychlení se po neskutečně dlouhou dobu neprojevuje. Na druhou stranu však o sobě motor do té doby nedává vědět zvukem – při stání na křižovatkách dokonce řidič zapochybuje, zda agregát běží – a kombinovanou spotřebu lze bez problémů udržet na výrobcem slibovaných 5,5 litru.
Jelikož Honda prodává o třídu výše Civic za stejnou cenu, je otázkou, proč by měl zákazník uvažovat právě o Jazzu. Dostane sice výbavu lepší o manuální klimatizaci a o 65 litrů větší zavazadlový prostor, ale o dvanáct koní méně. O rozšíření nabídky o další verze výbavy prý česká pobočka Hondy jedná s evropskou centrálou sídlící ve Velké Británii. Rozhodně by to Jazzu na českém trhu prospělo.
Honda Jazz 1,2 LS
Motor zážehový čtyřválec
Objem 1245 cm3
Max. výkon 57 kW
Převodovka 5stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 170 km/h
Průměrná spotřeba 5,5 litru na 100 km
Základní cena 399 900 Kč
Klady
- praktický interiér
- velký zavazadlový prostor
- vnitřní zpracování a design
Zápory
- vysoká cena
- méně pružný motor
- málo variabilní výbava