Internetové firmy Line a Yahoo Japan se spojí, aby lépe konkurovaly zahraničním rivalům Google a Amazon. Oznámili to jejich majitelé - firma Z Holdings, kterou spravuje japonská SoftBank, a jihokorejská společnost Naver, jež má většinový podíl v Line. Hodnota nově vytvořeného podniku se odhaduje na 30 miliard dolarů (694 miliard korun).
Společné tržby nově vytvořené společnosti by podle tiskové agentury Kjódó měly být vyšší než tržby největšího japonského internetového maloobchodu Rakuten.
O konečné ceně se má podle agentury AP rozhodnout v prosinci. Obě firmy uvedly, že rozhovory spolu vedly od června a že doufají, že díky spojení budou moci snáze čelit konkurenci na překotně se měnícím trhu a také expandovat do oblasti robotiky. Poté, co bude obchod, který musejí schválit akcionáři obou podniků, dokončen, budou akcie Line staženy z burzy.
Yahoo Japan býval podle agentury Bloomberg v Japonsku předním internetovým vyhledávačem a důležitým hráčem na poli internetového prodeje, postupně ale začal vyklízet pozice po přechodu uživatelů od klasických počítačů k chytrým telefonům. V současnosti má podle Bloombergu 48 milionů aktivních uživatelů denně.
Společnost Line je v Japonsku známá především jako poskytoval nejrozšířenější služby pro zasílání zpráv, kterou spustila v roce 2011. V roce 2016 pak uvedla své akcie na burzu. V Japonsku má 82 milionů aktivních denních uživatelů, působí ale i na Tchaj-wanu a v Thajsku.
Chystá se nová sociální síť WT:Social. Stojí za ní zakladatel Wikipedie
Dále čtěte:
Technologické firmy se bojí úřadů: na lobbing vydaly rekordní sumy
11 věcí, které si budete chtít vymazat z Facebooku
Google porušuje GDPR, tvrdí studie. Dtest a další spotřebitelské organizace si na něj stěžují
Unie se shodla na směrnici o digitálním copyrightu. Má posílit práva tvůrců
Cenzura v Rusku: Google maže nepohodlné výsledky vyhledávání
Internet používají už více než čtyři miliardy lidí, tempo růstu ale zpomaluje