PRAHA (hns) - Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) znovu potvrdil společnost Kapsch Telecom jako vítěze výběrového řízení na vybudování mobilní sítě pro komunikaci osádek lokomotiv s pozemním personálem pro České dráhy (ČD) na trati Děčín–Praha–Kolín (EURO 10/2004). Alespoň to tvrdí čeští zástupci rakouského Kapsche. „V rozhodnutí stojí, že ÚOHS potvrzuje rozhodnutí Českých drah o výběru firmy Kapsch jako nejvhodnější nabídky ve výběrovém řízení na dodání technologie GSM-R a zároveň zamítá rozklad společnosti Siemens. Proti tomuto rozhodnutí se nelze odvolat,“ sdělil týdeníku EURO generální ředitel tuzemské pobočky firmy Kapsch Karel Feix.
Druhá strana sporu – společnost Siemens - je ve vyjadřování zdrženlivější. „Rozhodnutí ÚOHS pečlivě studujeme, o dalším postupu v tuto chvíli není rozhodnuto. V současné době probíhá soudní spor mezi společností Siemens a Českými drahami o ochranu dobré pověsti firmy Siemens. Tento spor se bezprostředně dotýká zmíněného výběrového řízení. České dráhy v jeho průběhu totiž používaly argumenty, které jsou podle našeho názoru prokazatelně nepravdivé,“ řekl týdeníku EURO mluvčí společnosti Siemens Petr Sedláček. Jako příklad nepravdivého tvrzení uvádí výši rozdílu nabídkové ceny. „Navzdory tomu, že rozdíl v cenové nabídce je 4,6 milionu korun, České dráhy operují s nepochopitelným číslem 19,7 milionu korun,“ dodává Sedláček.
Úřad ústy svého tiskového mluvčího Kristiána Chalupy odmítl obsah rozhodnutí komentovat. Dráhy stejně jako Feix potvrdily, že Kapsch s ČD nyní o uzavření smlouvy jedná. Šéf Kapsche přitom předpokládá dohodu v co nejkratší době. „Předpokládaný termín ukončení stavby a zahájení zkušebního a ověřovacího provozu na trati je možný zhruba do jedenácti měsíců od podepsání smlouvy,“ dodává Feix. To je však později, než by se Českým drahám hodilo. Komunikační síť na I. železničním koridoru, který vede do Německa, by České dráhy potřebovaly mít hotovou již počátkem ledna příštího roku, kdy GSM-R spustí německá Deutsche Bahn. Jinak by se jim situace zkomplikovala tím, že by jejich lokomotivy, jež by systémem nebyly vybaveny, nemohly zajíždět do německého vnitrozemí.