Menu Zavřít

V nábytkářských řetězcích nakupuje polovina Čechů

29. 10. 2007
Autor: Euro.cz

Velkoplošným prodejnám zaměřeným na nábytek a bytové doplňky dává při nákupu tohoto zboží přednost téměř polovina českých zákazníků.

Obchodní řetězce s nábytkem přitom budou postavení na tuzemském trhu dále posilovat. Expanzi připravují nejen zavedené sítě velkoprodejen, ale na český trh se chystají vstoupit i noví hráči například z Polska či Slovinska. Vyplývá to z průzkumu společností Incoma Research a GfK Praha.

V Česku již otevřely první obchody s nábytkem například firmy Jysk, Kika nebo XXXLutz. Další, například slovinská Lesnina nebo polský Almi Decor, se na vstup na český trh připravují.

Největším prodejcem nábytku je společnost Ikea, která v Česku provozuje čtyři obchodní domy s nábytkem a bytovými doplňky.

Konkurenční společnost Kika Nábytek, která na tuzemský trh vstoupila v roce 2005 a nyní v Praze, Čestlicích a Brně provozuje obchodní domy s nábytkem, hodlá do konce letošního roku otevřít novou prodejnu v Plzni. V následujících letech plánuje expanzi do dalších regionů, například na Ostravsko.

TRŽBY NEJVĚTŠÍCH PRODEJCŮ NÁBYTKU

Společnost                         rok 2004/rok 2006 Ikea ČR                           2,68 mld. Kč/4,8 mld. Kč

Asko-nábytek                  1,40 mld. Kč/1,9 mld. Kč 

Sconto-nábytek               1,34 mld. Kč/1,5 mld. Kč

celkem                            5,42 mld. Kč/8,2 mld. Kč

ebf - tip - debata

Pramen: Incoma Research, časopis Moderní obchod

(u společnosti Asko-nábytek jde jen o odhad)

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).