Rudé ferrari české stáje Bohemia Energy racing with Scuderia Praha legendární čtyřiadvacetihodinovku v belgickém Spa nezvládlo. Závod poznamenaný divokým počasím ani nedokončilo.
Letošní ročník vytrvalostního závodu pro speciály kategorie GT3 tedy vlastně čtyřiadvacetihodinovkou tak úplně nebyl. V neděli v 5.45 ráno, po třinácti hodinách od startu, pořadatelé kvůli neustávajícímu silnému dešti auta raději zastavili. Červený prapor vlál nad okruhem Spa ponořeným v belgických lesích až do 11.30.
Když komisaři vyhlásili opakovaný start, Ferrari 488 patřící české stáji se už na roštu překvapivě neobjevilo. Zůstalo za zavřenými vraty garáže. Oficiálním důvodem odstoupení byla noční nehoda jezdce a spolumajitele stáje Jiřího Písaříka.
V posledních pěti hodinách, které do cíle závodu v neděli zbývaly, se pak v čele vystřídalo několik vozů včetně lamborghini či audi, poslední hodinu ozdobila stíhací jízda továrního pilota Nicka Tandyho, který se v žluto-černo-bílém gétéčku Porsche 911 stáje Rowe Racing snažil dohnat vedoucí vůz stejné značky patřící týmu GPX Racing (Kevin Estre, Michael Christensen, Richard Lietz).
Díky několikaminutovému vyjetí safety caru na trať se pak obě auta přiblížila, ale cíl byl už příliš blízko. Dvě porsche pilotovaná továrními posádkami potom na stupních vítězů doplnil ještě bronzový Mercedes-AMG.
Ferrari patřící české skvadře Bohemia Energy racing with Scuderia Praha tak skončilo nejen poměrně daleko za očekáváním, ale i za úspěchem, který ve Spa tým dobyl při své premiéře v roce 2016. Tehdy získal celkové 23. místo a v kategorii Pro-Am dokonce bezvadný šestý “flek”.
Jak náročný letošní ročník belgické čtyřiadvacetihodinovky nicméně byl, dokazuje i to, že ze 72 posádek, které se v sobotu 27. července postavily na start, jich nedělním cílem v 16.30 projelo jen 51. Zbytek nedokončil.