České firmy a internet
PRAHA (jid, oh) – Více než tři čtvrtiny malých a středních firem má v Česku přístup k internetu. Ve srovnání s Evropou tak zaostáváme jen za Finskem, Švédskem, Dánskem, Rakouskem a Německem. Z výsledků výzkumu agentury Dema vyplývá, že přístup k internetu má 78 procent tuzemských malých a středních firem do 100 zaměstnanců, dalších deset procent společností plánuje jeho zřízení do konce letošního roku. Za vedoucím Finskem tak Česko zaostává pouze o dvanáct procentních bodů, naopak oproti Řecku a Lucembursku vede o čtyřiadvacet procent. Vlastní firemní webové stránky si podle výsledků průzkumu zatím zřídilo 61 procent středně velkých firem, do konce roku by jich mělo být již sedmasedmdesát procent. Nejčastějším motivem k jejich zřízení je propagace výrobků a služeb nebo posílení znalosti o společnosti. Zástupci středně velkých firem naopak nepočítají s tím, že by webové stránky používali k náboru nových zaměstnanců.
Jak se české firmy připojují k internetu
Modem a vytáčená telefonní linka 43 %
EuroISDN 20
Mobilní telefon 2
Pevná linka 25
Bezdrátové mikrovlnné připojení 9
Satelitní spojení 1
Pramen: agentura Dema
Připojení malých a středně velkých firem k internetu v EU
Řecko 54 %
Lucembursko 54
Velká Británie 62
Nizozemsko 62
Itálie 66
Španělsko 66
Norsko 73
Česká republika 78
Německo 82
Rakousko 83
Dánsko 86
Švédsko 89
Finsko 90
Pramen: agentura Dema