Napřesrok se začne stavět na 140 kilometrů dálnic. Celkem Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) do konce měsíce vypíše zakázky na celkem 20 staveb za 64 miliard korun, řekl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Ve srovnání s letoškem jde o zhruba dvojnásobný nárůst počtu rozestavěných kilometrů. Vloni přitom bylo zahájeno 50 kilometrů dálnic.
Mezi největší stavby zahajované příští rok ministerstvo uvedlo novostavbu deseti kilometrů dálnice D1 mezi Říkovicemi a Přerovem, obchvaty Lubence a Řevničova na dálnici D6, nebo dvojici úseků D11 z Hradce Králové do Smiřic a dále do Jaroměře. Kromě novostaveb seznam do celkové délky dálnic započítává i rekonstruované úseky dálnice D1.
Výrazně více dálnic
Naopak dokončené úseky by příští rok měly být čtyři, dálniční síť se tak rozroste o 15,6 kilometru nových dálnic, tedy méně než letos. Během srpna je plánováno dokončení chybějícího úseku D11 do Hradce Králové, o měsíc později mají být do provozu uvedeny úseky dálnic D4 Skalka - Háje u Příbrami a pokračování jihočeské D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem. V říjnu pak resort předpokládá dokončení části obchvatu Českých Budějovic mezi Borkem a Úsilným. Letos přitom ministerstvo počítá se zprovozněním jediného úseku D8 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi, který je ale delší než 16 kilometrů.
Výstavba dálnic v Česku vázne. Kde se bude stavět letos?
Kromě novostaveb uvádí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v seznamu zprovozněných úseků také rekonstruované úseky dálnice D1. Během příštího roku by podle plánu měly být zprovozněny tři úseky, konkrétně jde o stavby mezi Psáři a Souticemi, Meřínem a Velkým Meziříčím a mezi Velkou Bíteší a Devíti kříži.
Česká dálniční síť měří 1228 kilometrů. Délka dálnic se ve srovnání s loňskem administrativně rozrostla o 450 kilometrů, protože ke konci loňského roku ministerstvo dopravy zrušilo kategorii rychlostních silnic a většinu těchto komunikací začlenilo mezi dálnice. Fakticky ale v roce 2015 podobně jako rok předtím nepřibyl ani kilometr zprovozněné dálnice.
Seznam dálničních staveb zahajovaných v roce 2017 (v km) | |
---|---|
D1 0136 Říkovice-Přerov | 10,1 |
D1 modernizace - úsek 02, EXIT 21 Mirošovice - EXIT 29 Hvězdonice | 8,6 |
D1 modernizace - úsek 04, EXIT 34 Ostředek - EXIT 41 Šternov | 7,2 |
D1 modernizace - úsek 11, EXIT 81 Koberovice - EXIT 90 Humpolec | 10 |
D1 modernizace - úsek 20, EXIT 146 V. Meziříčí východ - EXIT 153 Lhotka | 6,3 |
D1 SSÚD Přerov | |
D3 0310/I Úsilné - Hodějovice | 7,2 |
D3 0310/II Hodějovice - Třebonín | 12,6 |
D6 Lubenec obchvat | 8,2 |
D6 Nové Strašecí - Řevničov | 5,6 |
D6 Řevničov, obchvat | 4,2 |
D11 1106 Hradec Králové - Smiřice | 15,2 |
D11 1107 Smiřice - Jaroměř | 7,4 |
D35 Časy - Ostrov | 13 |
D35 Opatovice nad Labem - Časy | 12,8 |
D48 Frýdek Místek - obchvat | 8,6 |
D55 5505 Otrokovice obchvat JV | 3,1 |
D56 Frýdek - Místek - připojení na D48 | 2,3 |
Zdroj: Ministerstvo dopravy
O dopravě a české dálniční síti čtěte více:
Na 11 dálničních úsecích od ledna bez známky. Ministerstvo schválilo výjimky
Komořany propojí s okruhem projekt za 2,2 miliardy