Velká část tuzemských internetových obchodníků neuvádí podle Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) na svých stránkách obchodní podmínky zcela v souladu se zákonem. SOS letos testovalo 100 internetových obchodů a čtyřem základním kritériím vyhovělo pouze 37 procent prodejců.
Situace se ale podle sdružení zlepšuje, protože loni v testu uspělo 29 procent internetových obchodníků. Mluvčí SOS Ivana Picková řekla, že obchodníci nedodržovali především povinnost informovat spotřebitele o možnosti odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží.
Test byl zaměřen zejména na uvádění kontaktních údajů, obchodní podmínky a reklamační řády internetových obchodníků. Mezi hodnotící kritéria patřilo poskytování řádných informací o totožnosti dodavatele, zákonná záruční lhůta bez omezujících podmínek, možnost odstoupení od smlouvy do 14 dnů a nezpoplatnění vyřízení reklamace.