Menu Zavřít

V zisku už potřetí v řadě. Platforma Biano navazuje na rekordní pandemický rok, buduje hybrid mezi tržištěm a sociální sítí

28. 2. 2023
Doba čtení: 3 minuty
Autor: Biano
  • Online tržiště s nábytkem a dekoracemi Biano má za sebou úspěšný rok, kdy téměř navázalo na předchozí pandemický rekord
  • V rámci něj společnost prodala zboží v hodnotě 1,7 miliardy korun, tedy podobně jako předloni. K tomu navíc expandovala do Řecka a dokončila na 30 projektů
  • Posláním platformy je změnit zážitek z online nakupování, k čemuž jí aktuálně pomáhá třeba umělá inteligence či vlastní ,sociální síť‘

Covidem to neskončilo. České technologické společnosti Biano se loni podařilo udržet přibližně stejný počet prodaného zboží jako v rekordním pandemickém roce 2021. „Období pandemie představovalo pro e-commerce obrovský boom, který však byl umělý. Rok 2022 byl rokem návratu k normálu, navíc umocněným invazí Ruska na Ukrajinu, energetickou krizí a inflací. Pro všechny v e-commerce to proto byly velice náročné měsíce,“ komentuje generální ředitel Michal Zelinka.

Ačkoli v Bianu během prvního pololetí za předchozím rokem zaostávali, ve druhé polovině se platformě dařilo. A to nad očekávání. „Nakonec jsme rok zakončili přibližně na stejných číslech jako loni, což musíme v kontextu dění na trhu považovat za úspěch,“ dodává Zelinka.

Zlatá doba pro e-shopy. Podle expertů internetové obchody dál porostou, musí ale zapracovat na profesionalitě
Přečtěte si také:

Zlatá doba pro e-shopy. Podle expertů internetové obchody dál porostou, musí ale zapracovat na profesionalitě

Biano, které na svých stránkách sdružuje tisíce obchodníků s nábytkem a dekoracemi, prodalo v posledních dvou uplynulých letech zboží v hodnotě kolem 1,7 miliardy korun. Kromě toho společnost loňský rok využila k vývoji nových funkcionalit své platformy, jež usnadní práci uživatelům i ostatním e-shopům, a expandovala na řecký trh. Ten byl pro českou firmu již osmým v řadě.

Z katalogu komunitou

Ačkoli původně začínala jako katalog internetového nábytku a dekorací, jenž měl zákazníkům přinášet hlavně inspiraci, přetransformovala se platforma postupem času v tržiště, které se snaží bořit zažité standardy online nakupování a celý proces posouvá do 21. století. Zákazníkům přináší funkce, pomocí nichž mezi sebou mohou interagovat a vyměňovat si zkušenosti a inspiraci. Díky tomu se Biano svým způsobem přibližuje k jakési sociální síti.

Zážitek z nakupování pak uživatelům zpříjemňuje také zapojení vlastní umělé inteligence, kterou firma vyvíjí v pražských a libereckých kancelářích. Ta jednotlivé produkty kategorizuje a filtruje podle konkrétních specifik a stejně tak i koncovému zákazníkovi přímo pomáhá s výběrem zboží.

Aby vaření byla radost. Českému nádobí od Fabiniho se daří, firma loni dosáhla téměř dvojnásobných tržeb a plánuje nové kolekce
Přečtěte si také:

Aby vaření byla radost. Českému nádobí od Fabiniho se daří, firma loni dosáhla téměř dvojnásobných tržeb a plánuje nové kolekce

„Nakupování nábytku online je v zásadních aspektech odlišné například od nákupu elektroniky známých výrobců, kdy každý ví, co dostane. Naživo spolu navíc lidé mluví a sdílejí své zkušenosti s produkty a jednotlivými obchody, takže přesně vědí, kde a co nakupovat,“ přibližuje Zelinka. 

Hlídací pes i síť přátel

Pokud jde o online prostor, mohou se uživatelé v obsahu snadno ztratit – nábytku a dekorací je totiž na internetu obrovské množství. Což může být problém hlavně v momentě, kdy člověk nehledá výrobky konkrétní značky. „Proto chceme offline fenomén sdílení zkušeností přinést i k nám na tržiště a posílit u uživatelů jistotu v jejich výběru. Funkce tudíž do velké míry cílíme právě na sociální interakce mezi nimi,“ rozvádí šéf Biana s tím, že uvedenou snahu ještě podtrhlo představení nových vychytávek. V rámci nich platforma uvedla třeba produktové dotazy zaměřené na zákazníky, jež daný produkt zakoupili – takových dotazů bylo posláno už na osm stovek.

bitcoin_skoleni

Loni tržiště společnost představila také hlídacího psa, jenž na jednom místě monitoruje dostupnost produktů z různých e-shopů. Uživatelské účty pak obohatila o herní prvky, jako je třeba sbírání bodů či možnost tvořit síť přátel. Nejedná se o první přidané nástroje. Tyto novinky doplnily už existující Biano Studio, v němž zákazníci loni vytvořili více než 30 tisíc návrhů interiérů i exteriérů, nebo vyhledávání produktů pomocí fotky.

Přes Biano loni zákazníci nakoupili zboží v hodnotě 1,7 miliardy korun. Z online tržiště se mění v komunitu
Přečtěte si také:

Přes Biano loni zákazníci nakoupili zboží v hodnotě 1,7 miliardy korun. Z online tržiště se mění v komunitu

Posílit důraz na uživatele a jejich interakci má podle Zelinky rovněž nová podoba platformy, na které v Bianu loni pracovali. A v plánu je pochopitelně i vstup na další zahraniční trhy: „Mohli bychom sedět a být spokojení s tím, že máme ziskový projekt, který funguje i v ekonomicky náročných podmínkách. Ale to není náš přístup. Mentalita našeho týmu je taková, že Biano nikdy není hotové a dokonalé. Neustále chceme experimentovat a posouvat se dále.“ 

  • Našli jste v článku chybu?