PRAHA (flp) - Překážky, které brání rozvoji cestovního ruchu byly tématem konference, na níž se minulý týden sešli politici v čele s ministrem zahraničí Cyrilem Svobodou se šéfy asociací a sdružení působících v oblasti cestovního ruchu.
Ředitel České centrály cestovního ruchu (ČCCR) David Gladiš prohlásil, že ČCCR spustí v polovině tohoto roku program marketingové podpory domácí turistiky. Jeho součástí mají být kromě seminářů a výstav také několikatýdenní manifestační jízdy celebrit po území republiky. Jak sdělil Gladiš týdeníku EURO, s pomocí jednotlivých krajů by mělo do kampaně jít deset milionů korun.
Za své by díky podpůrnému programu měly vzít i praktiky některých podnikatelů, kteří využívali turistická informační centra pro vlastní aktivity. Zneužívání informačních center by mělo zabránit sjednocení jejich označení. Jednotný znak a ochranný prvek získají pouze zařízení, která splní několik základních kritérií.
Přílivu turistů do Česka, jak uvedl Gladiš pro týdeník EURO, v současnosti překáží hlavně stereotypní nabídka cestovních kanceláří spolu s nedostatečným doprovodným programem, složité vízové procedury, málo peněz na propagaci v zahraničí, drobná kriminalita (hlavně šizení taxikářů a pouliční zloději) a rovněž nechuť politiků i úředníků zdůraznit, že cestovní ruch je na druhé příčce, co se týče tvorby hrubého domácího produktu.