Menu Zavřít

Válka placená z reklamy

28. 1. 2003
Autor: Euro.cz

Banánová republika

MM25_AI

BOLETICE (pal) – Žádost USA o účast českého chemického vojska v chystané vojenské akci proti Iráku (operace Blitzkrieg) vyvolala u některých českých firem vlasteneckou sponzorskou horečku. Nabídky financovat tažení české armády do Perského zálivu se jen hrnou, lukrativní účast při prestižním klání se pro firmy stala záležitostí profesní cti.
Křesťansko-muslimské derby nebude stát státní pokladnu ani korunu, výdaje na vojenskou výpravu plně uhradí komerční partneři. Náčelník Generálního štábu Armády ČR Pavel Štefka prostřednictvím firmy Teleaxis vyjednal smlouvu o generálním partnerství se společností Plzeňský Prazdroj, vztahující se i na případné prodloužení bojů do příštího roku. O vojenskou akci jako nosič reklamy projevily zájem i další korporace. Nepůjde jenom o peníze. Spolana Neratovice dodá zdarma chlór proti pouštním psům, Benzina palivo do bojových vozidel, Interiér Říčany zase prvotřídní dřevěné bedny pro odvoz poražených. Za mimořádně výhodnou cenu odkoupí armáda od firmy Stock Božkov zbytky zásob bývalého českého rumu. O volné chvíle našich chemiků během jednotlivých fází operace se mají postarat produkty firmy Vulkan z Hrádku nad Nisou.
Za exkluzivitu práv na každodenní vysílání přímých přenosů ze Zálivu slíbila komerční televize Nova více akční podívané na obrazovkách. „Cílovou diváckou skupinou jsou zejména muži mezi třiceti až padesáti lety, příjmově nejsilnější část populace,“ uvedl ředitel Novy Vladimír Železný. Mediálním partnerem mají být i Hospodářské noviny, které, jak známo, vidí byznys za vším.
Sponzoři české chemické reprezentace očekávají, že budou moci během přímých přenosů z bojiště prezentovat své produkty. Marketingové smlouvy zajišťují každé z firem kromě jiného dvacetivteřinové „injektáže“ v každé hodině vysílání. Benzina a Spolana hodlají využít nabídky armády a umístí přímo ve válečném poli reklamní panely a v Bagdádu pak „citylighty“. Agentura AWK za ně v počátku bude účtovat jen režijní poplatky.
Generální partner Plzeňský Prazdroj má právo umístit logotyp značky Gambrinus na obou rukávech uniforem bojujících vojáků a realizačního týlového týmu. Kromě toho budou nosit Gambrinus na zádech všichni fotoreportéři, kameramani a všichni pořadatelé z řad OSN. Během přestávek v boji s iráckým soupeřem Prazdroj představí originální plynové dělo, jehož prostřednictvím bude relaxujícím vojákům a na místě přihlížejícím fanouškům vystřelovat plechovkové pivo, antistresové míčky a bavlněná trička. Marketingového projektu se nezúčastní Fezko Strakonice a Synthesia Pardubice, podporující svými produkty islámský tým nehrajícího kapitána Husajna.

  • Našli jste v článku chybu?