Menu Zavřít

Válka trvá

15. 7. 2005
Autor: Euro.cz

MF/Banky

PRAHA (tos) - Už to vypadalo, že válečná sekera je zakopána a banky se s ministerstvem financí na seberegulaci retailu dohodnou: „Na začátku velký odpůrce změn Jack Stack mi odpovídá na pozdrav a nepřechází na druhou stranu ulice. Podle mne už banky vidí, že mají problém,“ liboval si 11. července v týdeníku Respekt náměstek ministra financí Tomáš Prouza. O pár dní později se však mezi oběma aktéry opět rozhořel konflikt. „Pověst bankovního sektoru v Česku je značně pošramocená a veřejnost žádá nápravu,“ konstatovalo ministerstvo financí po analýze dvou set diskusních příspěvků na svých internetových stránkách. „Veřejnost naši snahu o férovější vztah ke klientům jednoznačně podporuje,“ uvedl náměstek Prouza. Dodal, že negativní zkušenosti klientů s bankami snižují poptávku po moderních produktech a brání rozvoji celého sektoru. Tato slova přiměla banky k reakci. Jako první opět „Stackovu“ Českou spořitelnu: „Není zřejmé, z čeho vychází dnešní tvrzení náměstka Prouzy o snižování poptávky klientů po moderních službách a o pošramocené pověsti bank. Česká spořitelna nezaznamenala pokles poptávky po moderních produktech, naopak zaznamenává každoročně doložitelný růst počtu klientů v řádech procent, či dokonce desítek procent,“ uvedla. Méně konfrontační styl zvolila ČSOB, která den po náměstkovu prohlášení rozeslala do všech směrů výsledky výzkumu u více než deseti tisících svých klientů. „Přes 94 procent klientů uvedlo, že je s ČSOB i Poštovní spořitelnou velmi nebo celkem spokojeno. Sběr dat i celý průzkum navíc prováděla renomovaná průzkumná agentura. (TNS AISA - pozn. red.) Proto těmto datům přikládáme vysokou vypovídací hodnotu na rozdíl od zkratovitých hodnocení bankovního sektoru, která se bez odkazu na metodologicky objektivní průzkumy v nedávné době na veřejnosti objevila,“ řekl mluvčí ČSOB Milan Tománek, aniž by konkrétně jmenoval.

  • Našli jste v článku chybu?