Menu Zavřít

Válka začne v dubnu

6. 3. 2003
Autor: Euro.cz

T-Mobile

LONDÝN (tpk) – Razantní marketingovou kampaní se bude mobilní divize Deutsche Telekomu, společnost T-Mobile International, od 4. dubna celosvětově snažit o posun na vyšší příčky žebříčků ve všech zemích, kde působí.
Po sjednocení názvů operátorů patřících do skupiny, které loni začalo přejmenováním americké firmy VoiceStream Wireless na T-Mobile, nadále pokračuje centralizace společnosti. „Tento proces, jehož první fáze začala minulý rok, je odrazem konsolidace světového trhu,“ vysvětlil generální ředitel T-Mobile Int. René Obermann. Výsledkem má být jednotný postup na všech trzích jak po stránce reklamních kampaní, tak v uvádění nových produktů. V Česku se proto budou novinky firmy objevovat současně s premiérou v Německu, Rakousku, Velké Británii a Nizozemsku. „Česko mělo být při změně značky modelovým příkladem pro středo a východoevropský trh,“ prohlásil pro týdeník EURO ředitel vnějších vztahů RadioMobilu Aleš Janků. Jeho firma by ke změně názvu na T-Mobile měla přistoupit začátkem května.
Prvním dokladem koordinovaného postupu budou od dubna nové produkty mobilních datových služeb, které T-Mobile uvede pod názvem t-zones. Tento portál má obsahovat například kanály s informacemi ze sportu (t-sport), hudby (t-music) či filmu (t-movies). Zákazníci si také budou moci stahovat patnácti až třicetivteřinové videoklipy. S tím souvisí rozšíření množství partnerů spolupracujících s mobilním operátorem na více než 150. Jedni z nejdůležitějších jsou minulý týden oznámené MTV a Vivendi Universal. V Česku je zatím naplňování obsahu portálu stále ve stadiu dohadování. „Zatím jsme uzavřeli smlouvy například s Českou televizí a portálem iDnes, avšak mnoho jednání ještě probíhá,“ říká Janků.
Za nejagresivnější tah nové strategie bude jistě považováno dotování multimediálních telefonních přístrojů a snížení cen za přenos dat. „Služby naší společnosti musí být dostupné masovému trhu,“ tvrdí Obermann. Bude se jednat o tři přístroje (Samsung V200, Nokia 3650 a Panasonic GD87), jež obsahují klávesu sloužící pro přístup na t-zóny na jedno kliknutí a logo společnosti. „Naše logo ale chceme používat na přístrojích jen v případě, že zákazníkům nabízejí něco speciálního,“ řekl Nikesh Arora, marketingový ředitel T-Mobile Int.
Cílem firmy je rovněž co nejrychleji přejít na sítě třetí generace UMTS. V Německu by měla být spuštěna ještě letos na podzim, v dalších zemích včetně České republiky v průběhu příštího roku. Do budoucna T-Mobile doufá v úspěch multimediálního mobilního telefonu a zároveň herní konzole N-Gage, který chce uvést na trh Nokia. S finskou společností již uzavřel smlouvu, podle níž bude mít přístroj na určitou dobu výhradně k dispozici.
Centralizovaný postup firmy potvrzuje rovněž skutečnost, že tento týden má T-Mobile, včetně českého operátora, spolu s Deutsche Telekomem oznámit finanční výsledky za minulý rok. Zatím k nim René Obermann pouze uvedl, že předčily očekávání.

Útok ze zálohy
(trhy, kde společnost v mobilním operátorovi vlastní majoritu)

Země, dřívější název, pořadí na trhu podle počtu klientů
Německo T-Mobile 2.
Velká Británie One 2 One 2.
Nizozemsko Ben 3.
Rakousko Max.mobil 2.
Česká republika Paegas 2.
USA VoiceStream Wireless 5.
Slovensko* EuroTel 2.
Maďarsko* Westel 1.

FIN25

* tyto operátory ovládá T-Mobile přes jejich mateřskou společnost (Slovenské komunikácie, respektive Matáv) a jejich název zatím zůstává stejný

  • Našli jste v článku chybu?