Menu Zavřít

Vánoce a Rusko

24. 10. 2002
Autor: Euro.cz

Home Credit Finance

bitcoin_skoleni

PRAHA (hns) - Po pěti letech existence v Čechách zahájil Home Credit Finance expanzi na atraktivní ruský trh. Od poloviny letošního roku firma nabízí spotřební úvěry v moskevské oblasti, jež má větší počet obyvatel než Česko a Slovensko dohromady. V současnosti se zájem Home Creditu přesouvá na jihovýchod evropské části Ruska – cílem je Nižnyj Novgorod. Od počátku příštího roku se rozšíří i do dalších ekonomicky atraktivních regionů s těžbou ropy a plynu. „Poté vstoupíme do Petrohradu,“ dodává Ladislav Chvátal, člen představenstva České pojišťovny, do jejíž skupiny firma patří.
Česká dvojka v oblasti spotřebitelských úvěrů chce v Rusku zužitkovat svoje zkušenosti z domácího trhu. Generální ředitel společnosti Pavel Plachký upozornil na rozdíly mezi ruským a českým trhem: „V tuzemsku tvoří šedesát procent našich půjček televize a pračky, zatímco v Rusku vede s padesáti procenty nábytek.“
A co se chystá pro domácí trh? Nový produkt „Vánoce… řekněte si za kolik“ umožňuje klientům, aby si sami stanovili výši zálohy i velikost splátek. Několikamilionová kampaň je načasována na vrchol nákupní sezony na konci roku, ale rozeběhla se již v polovině října. „Vánoce pro nás letos začaly dřív, předchozí dva roky to bylo až 1. listopadu. Podobně se chová i konkurence,“ řekla týdeníku EURO ředitelka marketingu Renata Pavlíčková. Nový produkt má být silnou zbraní proti zostřující se soutěži na domácím trhu. Největším soupeřem Home Creditu je tuzemská jednička GE Capital Multiservis a francouzský Cetelem, které mají silnou oporu v maloobchodních řetězcích. O oblast spotřebitelských úvěrů se začínají zajímat také retailové banky. I přesto vidí Pavlíčková budoucnost nadějně: „V Česku je podíl zboží nakoupeného prostřednictvím spotřebitelských úvěrů na celkových prodejích pouze deset procent, v Německu to je čtyřiatřicet a ve Spojených státech dokonce sedmdesát procent.“

  • Našli jste v článku chybu?