Menu Zavřít

Vánoční kolaps

28. 12. 2007
Autor: Euro.cz

Bankovní trh

MM25_AI

Konec roku 2007 byl pro tuzemské bankovní domy ve znamení boje s internetem. Bankovnictví on-line vypadlo v předvánočním náporu České spořitelně i ČSOB. „Důvodem je nárůst klientů. Před Vánocemi je jich asi o dvacet procent více než během roku,“ vysvětloval mluvčí ČSOB Tomáš Kopecký. Podobně hovoří také Kristýna Havligerová z České spořitelny, podle níž v prosinci stoupá vytíženost internetu až o třicet procent. U spořitelny se přitom loni jednalo o již několikátý výpadek. Banka se proto klientům omluvila a rozhodla se selhání kompenzovat. „Nabízíme klientům možnost reklamace, každý případ budeme posuzovat zvlášť,“ řekla Havligerová. Jak ale dodala, kromě náporu klientů se na výpadcích mohly podílet i instalace nových bezpečnostních prvků a zavádění nových funkcí do systému internetového bankovnictví.
Klienti se nicméně musí s problémy na konci roku smířit, v tomto období totiž počet on-line transakcí raketově roste. Systémy bank nápor nezvládají, protože - jak upozorňují experti - jsou dimenzovány jen na určitý počet transakcí, a ten je na konci roku významně překročen. Stoprocentní záruka fungování by pro banky byla příliš drahá a nevyplatila by se, klienti by navíc museli platit vyšší poplatky.

  • Našli jste v článku chybu?