Občanům chybí informace o problémech, které zmítají Bruselem O konkrétních podmínkách členství v EU se stále nevede věcná debata, na jejímž základě by český občan po zvážení všech dostupných argumentů mohl informovaně rozhodovat. Euroskeptická alternativa zformulovala proto několik argumentů, které urychlený vstup do EU zpochybňují.
Občanům chybí informace o problémech, které zmítají Bruselem
O konkrétních podmínkách členství v EU se stále nevede věcná debata, na jejímž základě by český občan po zvážení všech dostupných argumentů mohl informovaně rozhodovat. Euroskeptická alternativa zformulovala proto několik argumentů, které urychlený vstup do EU zpochybňují.
Politické, právní a bezpečnostní argumenty
* EU, původně zamýšlená jako volný trh osvobozující Evropany od celních a byrokratických restrikcí, se v posledním desetiletí naopak přeměňuje v byrokratickou strukturu socialistického stylu regulující veškeré podrobnosti života a soukromí občanů nekonečnými a komplikovanými direktivami, které sepisují anonymní týmy a vydávají nevolení komisaři.
* Smlouvami „Maastricht“ (1992) a hlavně „Amsterdam“ (1997) EU uzákoňuje mocenskou nadnárodní strukturu nevolených anonymních byrokratů a omezuje občanům istátům možnost demokratické volby.
* Princip „subsidiarity“ uváděný v Maastrichtu heslem „blíž k občanovi“ je zakuklená eurocentralizace, která umožňuje nižším subjektům obcházet demokraticky volené stupně politické struktury a jednat přímo s EU proti vlastním voleným institucím.
* Amsterdamskou dohodou si EU dává právo zasahovat do jakékoli záležitosti kteréhokoli členského státu, jestliže rozhodne, že tento stát k tomu není kompetentní.
* Princip regionalizace napojuje uměle vytvářené regiony přímo pod centrální správu Bruselu, dává jim tam přímé zastoupení a rozkládá tím tradiční národní státy.
* Původní rovnoprávnost všech členských států zaručená právem veta je od Maastrichtu nahrazována rozhodováním většinovým, kterým se direktivy dají vnutit nesouhlasícím státům proti jejich vůli.
* Sjednocovaná struktura justice a policie nastoluje moc nadnárodních justičních a policejních orgánů nad občany členských států a ruší právo občana být svým státem chráněn. Sjednocovaná obranná politika EU - doprovázená sílícím antiamerikanizmem činitelů EU - a zakládání společné evropské armády oslabuje soudržnost NAT O a západní civilizace, štěpí Evropu od Spojených států. T ím ohrožuje její bezpečnost.
* Imigrační politika EU upírá jednotlivým členským státům právo regulovat počet přistěhovalců podle svých možností, ukládá jim povinnost o ně pečovat i na úkor svých vlastních občanů, znemožňuje účinné vystěhování falešných „azylantů“, vyvolává etnické konflikty a usnadňuje operace mezinárodních zločinných a teroristických sítí.
Ekonomické a ekologické argumenty
* Sjednocovaná daňová a fiskální politika, jejímž ztělesněním je jednotná měna, znemožňuje národním ekonomům a politikům regulovat své ekonomiky tak, aby fungovaly v zájmu jejich občanů. Výsledkem je rostoucí zdaňování občanů a podnikatelů.
* Evropská sociální charta, direktivy o zaměstnaneckých vztazích, pracovní době či minimálních mzdách a sílící práva zaměstnanců na úkor zaměstnavatelů znesnadňují soukromé podnikání a zvyšují nezaměstnanost.
* EU se nikdy nepodařilo vytvořit skutečný otevřený a rovný trh mezi členskými státy a nedokáže státům porušujícím jeho pravidla vnutit jejich dodržování ani po právoplatných rozsudcích Evropského soudu - viz Francie.
* Ekonomická politika EU jako nepřetržitě rostoucí systém zdaňování, subvencí, socialistického přerozdělování a růstu neproduktivního sektoru, která po několik desetiletí pomáhala vytvářet rovnoměrnou prosperitu, je na pokraji krachu. Nejdramatičtější je předpovídaný bankrot celého evropského systému starobních důchodů.
* Centrálně řízená zemědělská politika EU s přerozdělovanými subvencemi sice nakrmila poválečnou strádající Evropu, ale jako typický úkaz socialistického plánování se přeměnila v monstrum produkující nadbytky, které se pak ničí, aby se uměle udržovaly vysoké ceny na úkor spotřebitelů.
* Zemědělství a rybolov EU patří mezi největší škůdce životního prostředí. V rybářství EU zničila přes dvě třetiny ryb v evropských mořích a systém kvót přikazuje každý rok spalovat tisíce tun vylovených a mrtvých ryb. V ovocnářství a zelinářství se ve velkém ničí plody, stromy, půda i živočišné druhy.
* Někdejší rozmanitost kvalitních a čerstvých lokálních zemědělských produktů se nahrazuje několika málo druhy schválených a rozvážených po celé Evropě, s nezbytnými konzervanty, povinným plastovým balením, silničními zácpami, znečištěným prostředím a krachem lokálních zemědělských ekonomik a předáváním moci multinárodním megakorporacím.
* Ekonomický vývoj EU dnes diktují ne volení politici, úspěšní podnikatelé a ekonomové, nýbrž bankéři Evropské centrální banky.
* EU je pařeniště finanční korupce. Evropská komise každý rok defrauduje (podle střízlivého odhadu britského národního auditního úřadu z července 2002) nejméně pět miliard euro.
* Vedle EU existuje ekonomická alternativa, která nevyžaduje žádný politický glajchšalt, má cíle čistě ekonomické a nabízí lepší obchodní podmínky. Sdružení volného obchodu EFTA bylo početnější a úspěšnější až do 70. let, než z ní do EU (EHS) přestoupila Velká Británie a po ní další státy. Zbývají v ní dnes vysoce prosperující Norsko, Island, Švýcarsko a Lichtenštejnsko.